Bjerrum plot maken

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Bjerrum plot maken

Ik heb een opdracht waar ik een Bjerrum plot (grafische weergave van pH tegen de concentratie) moet tekenen voor H3PO4 (Fosforzuur) met de volgende pK waardes: pK1 = 2.15 pK2 = 7.2 en pK3 = 12.35.

Het stencil wat ik heb gekregen hierbij geeft me niet veel duidelijkheid, is er iemand die me dit goed kan uitleggen?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Bjerrum plot maken

Verplaatst naar Scheikunde Algemeen.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Bjerrum plot maken

www.soest.hawaii.edu/krubin/GG425 samen met Bjerrum googlen lijkt me al een goede stap. Alle lectures staan online, en voor zover ik kan uitmaken kan je er wel iets mee als je ze in volgorde doorneemt.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Bjerrum plot maken

Ik heb een opdracht waar ik een Bjerrum plot (grafische weergave van pH tegen de concentratie) moet tekenen voor H3PO4 (Fosforzuur) met de volgende pK waardes: pK1 = 2.15 pK2 = 7.2 en pK3 = 12.35.
Een Bjerrum plot geeft de concentratie als functie van pH, niet omgekeerd.
Het stencil wat ik heb gekregen hierbij geeft me niet veel duidelijkheid, is er iemand die me dit goed kan uitleggen?
Dan zou het helpen als je aangeeft wat er op je stencil staat en wat je dan precies niet snapt.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer