Voetkussentjes van honden

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Voetkussentjes van honden

Ik heb daarnet in een artikel (van een dierenarts) gelezen dat je de voetkussentjes van je hond het best kan voorbereiden op de sneeuw door een paar dagen vóór je met hem in de sneeuw gaat spelen die voetkussentjes met lotion in te smeren zodat ze beschermd zijn en de keratine harder wordt.

Kan iemand me ajb zeggen welke lotion hier bedoeld kan zijn?

Dank !

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Voetkussentjes van honden

Kan iemand me ajb zeggen welke lotion hier bedoeld kan zijn?
Allermyl (een spray)

Afbeelding

Berichten: 2

Re: Voetkussentjes van honden

Dank je wel voor het antwoord, maar is dit niet eerder een helende lotion/shampoo? Ik ben op zoek naar een preventieve behandeling om die voetkussentjes dus resistenter te maken zodat ze ertegen kunnen in de sneeuw (mits ze correct verzorgd worden na een wandeling in de sneeuw)

Berichten: 6

Re: Voetkussentjes van honden

Met vaseline insmeren voor de sneeuw ingaan helpt het beste.

Wordt meestal aangeraden.

Ik heb nog niet gehoord van een lotion die de zooltjes sterker maakt.

Jenny

Berichten: 3

Re: Voetkussentjes van honden

Wij hebben thuis ook een hond. Die is spelenderwijs in de sneeuw terecht gekomen. We denken dat het hele verhaal van lotion/vaseline een marketingtruc is.

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Voetkussentjes van honden

Wij hebben thuis ook een hond. Die is spelenderwijs in de sneeuw terecht gekomen. We denken dat het hele verhaal van lotion/vaseline een marketingtruc is.
Wij gebruiken ook gewoon vaseline. En het werkt echt wel.
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Berichten: 43

Re: Voetkussentjes van honden

De natuur heeft honden goed voorbereid om buiten te kunnen overleven. Ik heb al een paar honden gehad en er heeft er nog geen één een lotion nodig gehad om in de sneeuw te spelen. Laat je hond het maar gewoon worden. En als die er dan toch echt last van heeft, zou ik ook vaseline gebruiken.
I love the light for it shows me the way, yet I will endure darkness because it shows me the stars

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Voetkussentjes van honden

het probleem zit 'm ook niet direct in de sneeuw. De pekel die wordt gestrooid tegen de galdheid op de wegen is een veel groter gevaar voor je honden. Dat vinden de voetkussentjes namelijk echt niet leuk.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer