studie chemie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 9

studie chemie

kan iemand mij vertellen wat de studie chemie precies in houdt, welke vakken je krijgt, of het zwaar is, hoe de stages zijn... enz.

alvast bedankt,

groetjes

Berichten: 337

Re: studie chemie

de studie chemie komt in allerlei soorten en maten, de mogelijkheden varieren per opleidingsniveau (MBO/HBO/WO)

orienteer je eens hier voor je interessegebied, naar mijn idee is dit een aardig vertrekpunt.

Berichten: 9

Re: studie chemie

ik was vergeten erbij te zetten dat het om de HBO studie ging, ik heb me al een beetje ingelezen, maar dan krijg je al die namen van die vakken maar dan weet ik nog niet wat het inhoud. en dan ben ik denk ik geinteresseert in medisch labaratorium onderzoek of chemie (HBO).

gr

Berichten: 485

Re: studie chemie

Je krijgt niet echt vakken meer, alles is geintegreerd. Dus in een les krijg je van alles wat, dus natuurkunde en wiskunde die van toepassing is op dát specifieke deel van chemie. De natuurkunde en wiskunde valt heel erg mee hoor! Verder krijg je onderwerpen als (bio)organische chemie, chemisch rekenen, spectrometrie, chromatografie, elektrochemie enz. Meestal is de stage in een hele periode gestopt. Bij onze opleiding loop je drie keer stage, aan het eind van de eerste, aan het eind van de tweede en het hele vierde jaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: studie chemie

Ik ben een HLo student medische kant in Emmen.

Ik kan je zeggen dat bij ons school het eerste jaar veel kennis wordt opgedaan doormiddel van blokken die met elkaar in verband staat.

Deze blokken worden cases genoemd.

Zo heb je case:

Water

Warenonderzoek

voeding

Deze cases zijn sluitend en hebben vakken die aansluiten op zo'n cases dus eigenlijk wel heel leuk en je moet in groepen werken. Kan dus heel gezellig of soms te gezellig zijn.

Tweede en derde jaar zijn echt gericht op keuzes maken:

Wat doe ik chemie of bio/medische?

Daar wordt je vakken pakket aan aangepast

zo kreeg ik immunologie, hematologie, klinische chemie, parasietologie, virulogie en extra biochemie.

Voor een chemie student zijn dit de vakken

fysische chemie, materiaal kunde en kunststof en extra analystisch en organische chemie.

Daarbij komt ook nog eens kijken in het derde jaar dat moet een ringonderzoek mee doet. Dat willen zeggen je gaat met een groep een kwalitatief onderzoek doen bij verschillende monster die van uit een instituut worden doorgestuurd naar verschillende Hbo scholen.

Verder nog een blok voor eigen onderzoek.

ik bepaalde Immunoglobuline in serum.

MEt als slot 1 jaar lang stage met afstuderen in 1.

Naar mijn inziens voldoende informatie hoe het er op een HLo aan toegaat.

MvG Ron Afbeelding

Reageer