Geef een cijfer voor je HLO opleiding

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 485

Geef een cijfer voor je HLO opleiding

Als je een cijfer zou moeten geven aan je school, wat zou je ze geven op een schaal van 0 t/m 10?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Geef een cijfer voor je HLO opleiding

Toch nog wel een 7 al zijn er wel wat kantekeningen te plaatsen hoor.

Pluspunten HSDrenthe:

persoonlijk contact met de docenten (iedereen kent elkaar bij naam door dat het een kleine school is.

Veel zelfstandigheid.

Kleine groepjes

Altijd een mogelijkheid om toetsen te vervangen door een opdracht als men er echt niet uit komt.(heb ik geen last van maar kan handig zijn)

minpunten:

slechte persoonlijke begeleiding mentoren en decanen.

jaarplanning klopt nooit

praktijk materiaal achterhaald.

docenten te weinig aanwezig.

MvG Ron

Berichten: 68

Re: Geef een cijfer voor je HLO opleiding

Het zelfde als bovenstaande reactie, maar dan een 6

Berichten: 33

Re: Geef een cijfer voor je HLO opleiding

Ik vraag me echt af wie zijn opleiding een 9 heeft gegeven en waarom. Ik vind de opleiding dan wel leuk, maar het gezeur van de organisatie is echt vreselijk. :-k

Berichten: 485

Re: Geef een cijfer voor je HLO opleiding

Een docent die lid is van het forum misschien? Of een lolbroek....... :-k

Berichten: 130

Re: Geef een cijfer voor je HLO opleiding

Geen docent en geen lolbroek, ik was het die de opleiding (HLO Utrecht) een 9 gaf.

Ik heb eigenlijk niets te klagen, alles word goed geregeld en de inhoud van de opleiding vind ik ook heel erg goed, vandaar. :-k

Berichten: 485

Re: Geef een cijfer voor je HLO opleiding

Wow! Wij (Alkmaar) kunnen daar alleen maar van dromen.....

Op zich wel een goede opleiding, cijfer 7, maar organisatie is matig. Komt ook wel door de overkoepelende organisatie INHolland, die met onmogelijke dingen komt aanzetten.

Berichten: 47

Re: Geef een cijfer voor je HLO opleiding

Ik ga volgend jaar de opl. chemie volgen op het HLO in leiden. En dan merk ik wel wat ik er van vind.

Maar is hier iemand die op het HLO in Leiden zit en hier een mening over heeft?

Berichten: 9

Re: Geef een cijfer voor je HLO opleiding

Een 7 min.... met natuurlijk ook weer kantekeningen:

Fontys Hogescholen Toegepaste Natuurwetenschappen is een goede maar kleine opleiding. Dit kleine is wel fijn, zo ken je iedereen en ook de docenten. De meeste docenten (er zijn altijd uitzonderingen) voelen zich niet hoger dan een student. Ze doen juist gezellig mee met de studenten, zo komen ze regelmatig naar de schoolfeesten. Dit is best wel lachen....

Maar een min punt is Fontys zelf. Soms duurt het zolang voordat er iets simpels geregeld is. En soms maken ze van die stomme fouten, en dat denk je "ja, dat had niet gehoeven". Verder is Fontys bezig met bezuinigingen. Dit merken de studenten goed. Zo zijn er nu bijvoorbeeld minder docenten en lokalen beschikbaar.

Maar al met al een goede opleiding, Toegepaste Natuurwetenschappen!

Berichten: 1.153

Re: Geef een cijfer voor je HLO opleiding

een 7 voor de hogeschool brabant waar ik oorspronkelijk (voor VU en promotieonderzoek) vandaan kom. Goede opleiding. Veel basis geleerd.

Een 3 voor de hogescholen waar sommige ex-HLO'ers vandaan komen die als master student stage komen lopen. Geen basis kennis hebben die lui. Ze hebben de titel ing. Maar weten niet waar de injector zit in een LC systeem. Voor of na de kolom. En dit is maar 1 voorbeeld.

Berichten: 26

Re: Geef een cijfer voor je HLO opleiding

zeg ik met saxion deventer al genoeg ? ;)

Berichten: 23

Re: Geef een cijfer voor je HLO opleiding

tja ik zit ook op Inholland Alkmaar, dus vandaar niet echt hoger dan een 7 ;)

maar ben eerste jaars misschien dat het nog beter wordt....

Kusje

Berichten: 6

Re: Geef een cijfer voor je HLO opleiding

Myrte schreef: tja ik zit ook op Inholland Alkmaar, dus vandaar niet echt hoger dan een 7 :P

maar ben eerste jaars misschien dat het nog beter wordt....

Kusje
Meid, dat ben ik helemaal met je eens ;)

Berichten: 8

Re: Geef een cijfer voor je HLO opleiding

Myrte schreef: tja ik zit ook op Inholland Alkmaar, dus vandaar niet echt hoger dan een 7 :P

maar ben eerste jaars misschien dat het nog beter wordt....
Ik zit ondertussen in het tweede jaar op de HLO in Alkmaar (wij zijn de echte proefkonijnen) en ik heb ze een drie gegeven. Bij ons loopt nog alles de soep in met het competentiegericht leren. ;)

Denk dus even na of je nog langer op deze school wil blijven zitten

Gesloten