labo ongelukje :)

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 12

labo ongelukje :)

hoi, heb vandaag Labo Chemie gehad op school, en heb met een oplossing gemorst op me handen, ik denk een Jood-oplossing ben niet zeker, maar in het labo zelf waren het kleine bruine vlekjes, toen ik thuiskwam zagen me handen helemaal bruin/geel (denk dat het Jood was omdat dit reageert met zuurstof, vandaar pas die grote vlekken toen ik thuiskwam)

Ik weet dat ik die vlekken weg kan krijgen met een thiosulfaat oplossing, maar aangezien ik thuis ben en dus niet in het labo heb ik dit niet bijdehand. Iemand een idee hoe ik deze vlekken uit me handen/kledij krijg op een andere manier ?

:-k

Berichten: 778

Re: labo ongelukje :)

schuursponsje en heel hard boenen :-k

Nee ik zou het niet weten ... gewoon wachten tot morgen tot je weer op school bent.

Berichten: 68

Re: labo ongelukje :)

Hehe, ik heb vandaag nog TE-buffer op m'n handen gehad. Prikte maar dat was het. Geen DNA gelukkik, dat zou minder geweest zijn

Maar dit is geen antwoord op je vraag, dus je hebt er niks aan

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: labo ongelukje :)

Als je handen geel uitslaan is de kans groot dat je zwavelzuur over je handen hebt gekieperd en dat kan alleen slijten :-k dus werkt een schuursponsje best wel goed...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: labo ongelukje :)

Volgens zou dat ook nog met salpeterzuur kunnen :)

Ach ja val je wel op in de disco :-k

MvG Ron

Berichten: 337

Re: labo ongelukje :)

@Heidewolf: TE buffer hoef je echt niet bang voor te zijn hoor, t is nl een biochemische buffer. Ook voor DNA zelf hoef je niet te spannen :-k

Berichten: 485

Re: labo ongelukje :)

Neem dat schoonmaakmiddel van de reclame: Vanish Oxigel ofzo.

"Zelfs als je de was extra vies maakt met jodium......"

Daar moet dus wel thio in zitten.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: labo ongelukje :)

extra vies maken met jodium dat is slaat dus echt nergens op.

HEt is prefect reclame middel omdat jodium zo'n leuke kleur geeft meer niet.

Er zijn vast weinig huishoudens die zich erg druk maken om jodium vlekken hahaha

MvG Ron

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: labo ongelukje :)

Houden we het wel ontopic, discussies over beta en reclame doen we hier weten jullie vast nog wel :-k

Reageer