Test op zware metalen...

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Test op zware metalen...

Mogelijk een vreemde vraag voor enkelen, maar hopelijk een waarop toch een antwoord gegeven kan worden.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om (tegen een niet al te hoge kostprijs) substanties te testen op zware metalen of andere niet-eigenlijke bijproducten.

Het betreft een professionele test op de volgende middelen:

Acetyl L-Carnetine, Piracetam, R-Ala en Alpha GPC (poedervorm).

Is het mogelijk een dergelijke test uit te laten voeren, en in dat geval, waar? Of is het, ingeval er geen bekende, publiek toegankelijk testcentra bestaan, mogelijk om op eigen gelegenheid een betrouwbare test uit te voeren?

Bij voorbaat dank,

Mvg, Erik

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Test op zware metalen...

Zware metalen zijn vrij goed te bepalen met ICP, maar zo'n apparaat moet je hebben.

Er zijn zeker commerciële laboratoria die dit soort tests kunnen doen. Je zou eens in de Gouden Gids kunnen kijken.

Gebruikersavatar
Berichten: 184

Re: Test op zware metalen...

Of probeer een universiteit in de buurt waar ook scheikunde gestudeert wordt! Hier in Eindhoven hebben een aantal Scheikunde studenten, in het bezit van hun propedeuse, de chemiewinkel opgericht, daar kunnen particulieren of bedrijven allelei onderzoeken laten doen!

Succes!

Groetjes,

Frans

Berichten: 31

Re: Test op zware metalen...

Heey ho,

Wil je het nog gechecked hebben?

En zo ja welke elementen dan?

Wij hebben een ICP gekregen op het werk vandaag en beschikken ook over een AAS. I

k zou wel wat kunnen proberen voor je als je dat wilt.

De spullen waar je het over hebt zijn die goed oplosbaar of moet er een destructie plaats gaan vinden?

Laat me maar wat weten anders even mailen naar <table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Knip </font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Mazzels

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Test op zware metalen...

Aangezien de topicstarter al meer dan een jaar niet online is geweest denk ik niet dat hij dit antwoord nog onder ogen krijgt...

Misschien moet je trouwens even overwegen je emailadres te verwijderen, als je geen spam wilt ontvangen...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Reageer