zelfbevrediging voor dieren

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

zelfbevrediging voor dieren

het is wel een beetje een rare (en mss voor sommigen een vieze) vraag maar ik vraag mij nu al een tijdje af of dieren ook aan zelfbevrediging doen, of doen alleen maar mensen dat?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: zelfbevrediging voor dieren

De meeste dieren hebben geen plezier in seks en zullen dan ook niet aan zelfbevrediging doen gok ik. Misschien dolfijnen?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: zelfbevrediging voor dieren

Van dolfijen en bonobo's (apen) is bekend dat ze masturberen
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 150

Re: zelfbevrediging voor dieren

Talrijke zoogdieren doen het onder "dierentuinomstandigheden", voornamelijk uit verveling. Onder natuurlijke omstandigheden ligt dat anders, daar speelt verveling een geringere rol. Het staat me bij dat Midas er wel eens over geschreven heeft, dat zou ik moeten opzoeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: zelfbevrediging voor dieren

Bij grote frustratie zoals in een dierentuin gaan beesten vaak wel tegen voorwerpen 'rijden'. Of dat ook bevredigend voor ze is betwijfel ik :P Ik heb wel eens gelezen dat vrouwelijke stekelvarkens zichzelf als ze vruchtbaar zijn (en nog geen mannetje gevonden hebben) tegen een stokje wrijven. Dat is overigens maar 1 keer per jaar :roll:

En je hebt natuurlijk alle honden en konijnen die je knie beklimmen. Ik had ooit een konijn (mannetje), en die bevredigde zichzelf met behulp van een bal (zo'n plastic ding voor kinderen). Dat liep nog wel eens slecht af als er ballonnen in de tuin lagen...
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: zelfbevrediging voor dieren

Haha, en hoe doet een dolfijn dan aan zelf bevrediging ? :roll:

Berichten: 15

Re: zelfbevrediging voor dieren

wat denk je zelf :P zoiets :wink: alleen dan met iets anders :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: zelfbevrediging voor dieren

Ah je sorry ik was vergeten dat dolfijnen handen hadden
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: zelfbevrediging voor dieren

Zijn handen dan een voorwaarde? Kijk maar eens naar het voorbeeld van Cassanne over stekelvarkens...

En ik noemde dolfijnen als voorbeeld omdat ik meen gelezen te hebben dat zij ook plezier hebben in seks.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: zelfbevrediging voor dieren

Ik had verkeerd gelezen
wat denk je zelf   :P zoiets  :wink: alleen dan met iets anders :roll:
ik las iets in de aard van " hoe doe je dat zelf "
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Re: zelfbevrediging voor dieren

En je hebt natuurlijk alle honden en konijnen die je knie beklimmen. Ik had ooit een konijn (mannetje), en die bevredigde zichzelf met behulp van een bal ...


Is dat wel echt bevredigen? Krijgt zo'n hond of konijn dan een orgasme van dat "rijden"? Volgens mij is het een impuls van zo'n dier.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: zelfbevrediging voor dieren

Als ze tegen je knie rijden mag je hopen van niet... geeft zulke rare vlekken in je broek. Maar mijn konijn met die bal, uhm, nou ja, we zullen maar zeggen dat het een erg kleverige bal was :roll:
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: zelfbevrediging voor dieren

is het niet zo dat alleen het mannelijke geslacht bij dieren kan klaarkomen (alleen bij de mens dan) dus als vrouwelijke dieren zoiets doen moet het idd een impuls zijn.

Berichten: 206

Re: zelfbevrediging voor dieren

De gehele hogere fauna houdt zich soms met de eigen genitaliën bezig.

Seks met en voor zichzelf is bij kangoeroes, walvissen, giraffen, duiven, parkieten en honderden andere soorten waargenomen.

De methoden die de dieren daarbij gebruiken, doen niet onder voor de vindingrijkheid van de mens.

Seks is een instinct. Doen waartoe een instinct je aanspoort om te doen geeft plezierige sensaties. Zowel bij mens als dier.
Wat niet kan bestaat niet.

Reageer