Conserveringsmiddelen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Conserveringsmiddelen

Hallo iedereen,

Na een lange zoektocht zie ik dit als laaste en enige oplossing om het te vinden.

Met welk concerveerder is het mogenlijk om een deegproduct dat is aangemaakt met verse eieren ongeveer 1 jaar lang goed te houden zonder schimmelvorming .

Het product word dus aangemaakt met verse eieren op 1 kilo droog meel gaat ongeveer 7 verse eieren.

Verder word het deeg in vorm van kleine balletjes gekookt op 100 graden gedurende de tijd tot dat ze gaan drijven.

ik heb het geprobeerd met een mengeling van e-202 - e-211 maar dat baat niet na enkele dagen soms met wat geluk weken gaan ze schimmellen en zuur ruiken.

Ik weet dat het mogenlijk is om te doen alleen weet ik niet hoe.

Ik hoop dat hier iemand een eind kan maken aan een voor mij al maanden durende zoektocht.

Groetjes Daan

Berichten: 2

Re: Conserveringsmiddelen

Kan niemand me hier helpen :oops:

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Conserveringsmiddelen

Hoi Daniel,

Ik denk zomaar dat je vraag hier niet echt thuis hoort en dat je daarom ook niet zo snel een antwoord hoeft/moet verwachten. Is het niet een idee om via producenten van overlevings/astronauten voedsel te achterhalen hoe het mogelijk zou zijn ???

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Conserveringsmiddelen

neem contact op met koopmans ze verkopen daar pannenkoeken meel met ei. Dat heeft er wel wat van weg. Ik denk ook niet dat we je hierin verder kunnen helpen.

MvG Ron

Reageer