ControleKaarten (Shewhart, Range,Cusum)

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 50

ControleKaarten (Shewhart, Range,Cusum)

Hallo allemaal wie kan mij helpen ik moet 8 metingen in een Controllekaart zetten en ik moet ook een Range en Cusum Kaart maken, hoe doe ik dit in excel dat ie ook de uitbijters eruit gooit en de STDEV en Gem. alles vanzelf uitrekend... heeft iemand misschien een Excel bestand voor me ? ik moet het verslag overmorgen inleveren :)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.919

Re: ControleKaarten (Shewhart, Range,Cusum)

Welkom op Chemieforum.nl Aziatic!

Met de zoekfunctie had je dit gevonden!

Berichten: 50

Re: ControleKaarten (Shewhart, Range,Cusum)

ok harstikke bedankt, ik had wel gezocht maar blijkbaar niet goed gezocht :)

ik zal kijken of ik er uit kom maar iig bedankt

Berichten: 50

Re: ControleKaarten (Shewhart, Range,Cusum)

En de Range en Cusum kaart ? :)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.919

Re: ControleKaarten (Shewhart, Range,Cusum)

http://www.google.com/search?num=20&hl=en&...xls&btnG=Search (derde hit is erg interessant)

http://www.google.com/search?num=20&hl=en&...arch&lr=lang_nl (derde hit is erg interessant)

Of het precies is wat je nodig hebt weet ik niet, maar het komt iig in de buurt. Mocht je er mooie excelbestandjes van hebben gemaakt dan zou ik die graag van je willen hebben (jorim[at]chemieforum.nl) om bij die andere toe te voegen! :)

Berichten: 50

Re: ControleKaarten (Shewhart, Range,Cusum)

ok thnx maar ik heb zelf ook een ander excel bestand gevonden met shewhart en Range kaart alleen er staan nu 42 waarnemingen maar ik heb er maar 8 en als ik die andere 36 verwijder dan gooit die de uitbijters er niet meer uit...ik weet niet of je dit bestand wil zien het is wel handig...en of je me mischien dan kan helpen met die uitbijters alvst bedankt!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.919

Re: ControleKaarten (Shewhart, Range,Cusum)

mail maar, dan kijk ik vanavond...

Berichten: 50

Re: ControleKaarten (Shewhart, Range,Cusum)

Is er iemand hier met heel veel verstand van Excel en mij kan helpen ? msg/mail me ff pls..

Thnx

Reageer