[Technologie] Waterzuivering

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

[Technologie] Waterzuivering

Deze techniek is leuk, gezien vanuit wetenschappelijk standpunt. OK! Ook wel als je al heel bang bent voor de chemische verontreinigingen die in het drinkwater kunnen komen ;) .

Het gevraagde vermogen per lamp is 12 kW. Ik weet dat ze drie "straten" hebben en dat ze daarmee ongeveer 4000 m3 per uur reinigen. Na deze stap heb je een koolfiltratie absoluut nodig om de opgebroken stofjes af te vangen. Deze techniek heeft een groot energieverbruik en de vraag is of het verstandig is om zoiets in te zetten. Zijn er geen goedkopere alternatieven die ook een kleiner energieverbruik (=vervuiling door verbranding van olie, kolen of Afbeelding ).

See you

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [Technologie] Waterzuivering

Vanuit deze topic waarin het PWN een nieuwe waterzuiveringsinstallatie die gebruik maakt van ultraviolet licht (UV-licht) in gebruik heeft genomen een discussie. Zie topic hierboven!

Puntje: Lees wel eerst het verhaal in die andere topic voordat je hier iets zegt!

@coronel: Dit leek mij jou bedoeling, of niet ??

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: [Technologie] Waterzuivering

coronel schreef: Deze techniek is leuk, gezien vanuit wetenschappelijk standpunt. OK! Ook wel als je al heel bang bent voor de chemische verontreinigingen die in het drinkwater kunnen komen ;) .

Het gevraagde vermogen per lamp is 12 kW. Ik weet dat ze drie "straten" hebben en dat ze daarmee ongeveer 4000 m3 per uur reinigen. Na deze stap heb je een koolfiltratie absoluut nodig om de opgebroken stofjes af te vangen. Deze techniek heeft een groot energieverbruik en de vraag is of het verstandig is om zoiets in te zetten. Zijn er geen goedkopere alternatieven die ook een kleiner energieverbruik (=vervuiling door verbranding van olie, kolen of Afbeelding ).
Aangezien jij in het vak zit, kan jij ons ook nog even vertellen hoe het er bij de meeste waterzuiveringscentrales aan toe gaat. Even kort en krachtig. Een website is natuurlijk ook goed :P

Misschien is de Perfector-E een optie, alleen dan wel omgebouwd voor iets grotere hoeveelheden :)

Berichten: 485

Re: [Technologie] Waterzuivering

Wat ik er van weet is dat er om te zuiveren vaak ijzerhydroxides worden toegevoegd om organische stof te binden. En actieve kool wordt ook gebruikt om verschillende verontreinigingen te binden.

Ik dacht dat de PWN een mooie site had met redelijk diepgaande uitleg over waterzuivering *te lui om te googlen voor je*

Reageer