kcal naar m/s

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

kcal naar m/s

hallo,

Kan je het aantal kcal omrekenen naar m/s, zo ja hoe?

groetjes

DrQuico: Geef de volgende keer een duidelijke beschrijving van het onderwerp.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: kcal naar m/s

Lijkt me niet. Maar het aantal kcal/s kun je denk ik wel omrekenen naar m/s. Stel ik ren 6 m/s dan verbruik ik x kcal/s. Maar als ik de beschikking heb over x kcal, dan kan ik daar 6 meter in 1 seconde afleggen, maar ook 6000 m in 1000 sec, als ik niet weet hoeveel kcal ik per seconde bij een bepaalde snelheid verbruik. Ik mis dus nog een grootheid in je vraagstelling
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 1

Re: kcal naar m/s

het is over de waarde 260 kcal;)

Berichten: 1.153

Re: kcal naar m/s

kcal is een eenheid voor energie

m/s is een eenhied voor snelheid

er zijn maar een paar formules waar die beiden in voorkomen....

E=mc2

Uk=0.5mv2 (kinetische energie)

Dus als je het wilt omrekenen....ga je gang....alleen wel SI eenheden gebruiken!

Berichten: 205

Re: kcal naar m/s

E=mc2
die formule zal ze waarschijnlijk gebuiken op school Afbeelding

is het niet gewoon zo dat je wilt weten hoeveel kcal je verbruikt bij een bepaald aantal meter of tijd van een bepaalt voorwerp of dier?

want dan kan je gewoon opzoeken hoeveel kcal je bijv. gebruikt bij 1 stap (dan moet je wel weten hoe grote stappen het zijn)

Berichten: 1.153

Re: kcal naar m/s

Dan heeft het te maken met je lichaamsbouw, je gewicht, je hartslag etc...niet echt chemisch toch? :)

Berichten: 205

Re: kcal naar m/s

ja... nouja het omzetten van energie is miss ook een stukje natuurkunde

overgens klopt dat wel wat jij zegt dat het vele factoren heeft, maar er is ook een soort standaard voor (dat zal wel een algemeen gemiddelde zijn ofzo)

die word bijv. gebruikt voor die onzinnige zinloze becel stappen dingentjes, maarmee kan je ook uitrekenen hoeveel stappen je hebt gezet hoeveel km dat is en hoeveel Kcal je dan verbrand zou moeten hebben, alleen dan meet hij niet de tijd

overgens weet ik ook niet wat de TS bedoeld Afbeelding

(btw is E=mc2 toch met massa??? dan word het wel Heeeeeel onmoglijk om het uit te rekenen :) )

Berichten: 1.153

Re: kcal naar m/s

Groentje schreef:

(btw is E=mc2 toch met massa??? dan word het wel Heeeeeel onmoglijk om het uit te rekenen :) )
Uk=0.5mv2 toch ook? :)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: kcal naar m/s

In Uk = 0,5mv2 zit een variabele snelheid. In E=mc2 niet.

Reageer