natriumsulfaat

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 2.035

Re: natriumsulfaat

En als de concentraties hoog zijn (beide dus geconcentreerd) maakt het geen f*****r uit welke je bij de ander gooit....
Ik denk dat je het hier mis hebt, als je verstandig bent meng je de component met laagste dichtheid bij de componentmet de hoogste dichtheid om te voorkomen dat onder in de vloeistof dampbellen onstaan die alles uit het bekerglas doen spatten

Ik zou er er in ieder geval voor zorgen dat ik het doe onder stevig mengen met een magneetroerder in de zuurkast met gesloten raam om zoveel mogelijk risico uit te sluiten.
Gerard, ik bedoelde alleen dat als ze allebei geconcentreerd zijn, de reactie even heftig is als je A bij B gooit als wanneer je B bij A gooit... relatieve dichtheden zijn dan irrelevant door de heftigheid van de reactie 8-[

Dit geldt NIET als je, zoals rwwh al uitlegde, bijv. water mengt met een gec. oplossing van een zuur.

Woelen, wel even hele draad lezen: er is door de starter van de draad al aangegeven dat er gewerkt ging worden met 0,1 M oplossingen....er werd dus GEEN advies gegeven om met gec. oplossingen te werken, alleen een voorspelling gedaan over de gevolgen ALS... :)

Reageer