Chemie bedrijven voor Roeren en mengen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Chemie bedrijven voor Roeren en mengen

Geachte Heren/Dames,

ik ben een student van de Saxion Hogeschool te Enschede. Ik heb mij op dit forum aangemeld omdat ik nauwelijks chemische kennis heb maar toch op een vraag een antwoord hoop te vinden:

Wie weet welke bedrijven er allemaal in Nederland zijn voor het mengen en roeren van chemicalien?

Alvast bedankt voor de hulp en mijn excuses als ik dit niet in het juiste onderdeel heb geplaatst...

Groeten Bob

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Chemie bedrijven voor Roeren en mengen

Welkom op het chemieforum!

Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal, maar volgens mij mengt en roert ieder chemisch bedrijf chemicaliën.

Berichten: 857

Re: Chemie bedrijven voor Roeren en mengen

DrQuico schreef: Welkom op het chemieforum!

Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal, maar volgens mij mengt en roert ieder chemisch bedrijf chemicaliën.
8-[

Die opmerking is heel erg scherp 8-[

Maar inderdaad... bij het maken van chemicaliën zal altijd geroerd en gemengt worden. Een reactie kan alleen verlopen (afgezien van redox-reacties) als de stoffen direct in contact met elkaar. Dit doe je door goed te roeren en dus te mengen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Chemie bedrijven voor Roeren en mengen

Het is natuurlijk nog veel algemener dan mijn twee voorgangers al schreven. Bijna elk bedrijf doet aan mengen van chemicaliën, al was het alleen maar bij de koffieautomaat waar suiker in heet, vervuild water wordt geroerd.

Maar de vraagsteller bedoelt vast of er bedrijven zijn die "op aanvraag" stoffen voor iemand willen mengen. En dat soort chemiebedrijven ken ik niet. Tenminste, niet zo algemeen. Je moet dus toch nog even preciseren wat je zo'n bedrijf zou willen laten doen.

Reageer