oude medicijnen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 660

oude medicijnen

ik heb thuis wat oude medicijnen gevonden, antigrippine (bevat paracetamol, coffeine en vitamine C), Paracetamol, Seractil (bevat dexibuprofen en hulpstof titaandioside [E 171] ) en Advil vloeibare vorm (bevat ibuprofen) hebben jullie enig idee of ik deze nog kan gebruiken om onderzoeken mee uit te voeren. niet meer om te slikken maar om stoffen of iets dergelijks aan te tonen. volgens de houdbaarheidsdatum zijn de meeste al een jaar over de datum.

mvg kevin

Berichten: 1.153

Re: oude medicijnen

meestal zijn er nog wel werkzame stoffen aanwezig. De datum op medicijnen gaat meer om de manier van opname in je lichaam (dacht ik). Of de hoeveelheid stof nog gelijk is gebleven hangt van de stof af. Soms kunnen stoffen vervallen.

Re: oude medicijnen

De houdbaarheidsdatum die op medicijnen staat is een datum waabij de fabrikant nog garandeerd dat als de medicijnen volgens opschrift zijn bewaard nog veilig zijn en bruikbaar voor de opgegeven indicatie.

Als ik kijk naar welke stoffen je hebt denk ik dat je nog geen daling in werking zult zien, mischien dat de vitamine C oxidatie vertoont.

Eindconclusie voor gebruik op het lab voor testen zonder teveel cijfers achter de komma zijn ze prima te gebruiken.

Gerard

Berichten: 660

Re: oude medicijnen

oke bedankt ze zijn voor een profielwerkstuk dus ik geloof dat ik ze dan wel kan gebruiken ja. dan weet ik genoeg.

Reageer