studie bml

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 660

studie bml

is het slim om voor de studie bml de volgende boeken te houden (en dus aan het einde van het jaar niet te verkopen)

- Binas

- biodata

mvg Kevin

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: studie bml

Jep want achterin binas staat al een hele rits eiwitten inclusief strcuturen, altijd handig dus 8-[ (btw Kevin Gerritsen?)

Berichten: 660

Re: studie bml

nope die ken ik niet komt die uit roosendaal Havo 5 ? Norbertus college ??

en biodata ook handig dus ... ?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: studie bml

Ik heb zelfs nog BINAS moeten aanschaffen voor deze studie. Op het HAVO had ik alleen leenboeken.

Biodata zegt mij echt helemaal niet.

MvG Ron

Berichten: 2.035

Re: studie bml

Ik heb studieboeken (en ook Binas) die ik nog regelmatig raadpleeg (14 jaar na dato!), dus ik zou ze zeker bewaren! 8-[

Berichten: 660

Re: studie bml

het is een soort van Binas alleen dan alleen over biologische dingen. dit is de inhoud even snel weergegeven:

1. algemeen

2. ecosystemen

3. energiestromen en kringlopen van stoffen

4. populaties

5. evolutie

6. landbouw

7. natuur en milieu

8. organismen

9. cellen en virussen

10. moleculaire genetica

11. stofwisseling

12. weefsels en organen van planten

13. weefsels en organen van mensen

14. voorplantingsstelsel

15. verteringsstelsel

16. hart en bloedvatenstelsel

17. bloed

18. ademhalingsstelsel

19. nieren

20. lever

21. zintuigen

22. neuronen

23. zenuwstelsel

24. hormoonstelsel

25. spieren

26 sport en voeding

27. huid en thermoregulatie

28. afweersysteem

het is dus een soort uitgebreiden Binas voor alleen biologie... ik geloof dat zoiets dan wel handig is toch ??

(elk 'hoofdstuk' is nog onderverdeeld in 'parafrafen')

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: studie bml

Komt altijd wel van pas.

Je krijgt nog wel een aardig wat biologie tijdens je eerste jaar, dus dan komt het zeker van pas.

MvG Ron

Berichten: 660

Re: studie bml

oke bedankt 8-[ kun je ook zeggen wat voor soort dingen je krijgt .... gewoon een paar dingentjes (theoretische dan he ...) waar gaan de lessen zo'n beetje over ?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: studie bml

Ik denk dat het wel behoorlijk verschilt per onderwijs instelling.

Op de Hogeschool Drenthe werkte je in het eerste jaar cases af op het gebied van warenonderzoek, voeding, water en gezondheid.

Dit is allemaal heel algemeen en kom je veel herhalin tegen van de HAVO. Maar goed je leert ook te werken in groepen en zelfstandig tevens is er een blok communicatie en project leer.

In het vervolg keer ik vakken als analytische chemie, chemometrie, statistiek, biochemie, medisch en biologisch onderzoek, onderzoek opzet en uitvoer(KILO) communicatie, kwaliteitsleer en scheidingsmethodes.

Dus je kunt je borst nat maken 8-[

Berichten: 660

Re: studie bml

zeker maar gelukkig wil ik het ook leren scheelt al veel 8-[ maarja daarom kies ik er ook voor. ik heb wel gehoord (op dit forum) dat bml een studie is met veel werk waar moet je dan zoveel werk voor doen is dat onderzoeken uitwerken/opzetten ofzo iets dergelijks of veel theorie leren .. of beide ;) ?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: studie bml

Daarin verschillende hogescholen ook weer van elkaar. Ik denk zo ie zo dat een HLO opleiding een van de moeilijkere HBO opleidingen is. Dus zul je er echt wel wat voor moeten doen, maar dat vind je geen probleem.

Veel werk is denk ik gewoon algemeen genomen je moet ook echt wel een berg theorie kennen maar de praktijk speelt natuurlijk ook een belangrijke rol. Ik zie dit als 50/50.

Het leuke aan de opleiding op de hogeschool Drenthe is het projectmatige werk waarbij je in een groepje moet samenwerken tot een goed resultaat, nadeel je moet natuurlijk wel een gemotiveerd groepje hebben.

MvG Ron

Berichten: 660

Re: studie bml

ik weet van Avans (hlo breda) dat ze dat daar ook doen wat mij opzich wel leuk lijkt maar wat je zegt een nadeel zou kunneen zijn.

Reageer