Zwavelzuur

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Zwavelzuur

Hallo,

Ik ben op zoek naar een adres in Groningen of Delfzijl waar ik Zwavelzuur 98% kan kopen.

Ik heb ongeveer 1 liter nodig, heeft iemand een adresje voor mij?

Alvast bedankt,

Rob van der Es

Berichten: 12

Re: Zwavelzuur

waar heb je t voor nodig???

Berichten: 3.145

Re: Zwavelzuur

robert2912 schreef: Hallo,

Ik ben op zoek naar een adres in Groningen of Delfzijl waar ik Zwavelzuur 98% kan kopen.

Ik heb ongeveer 1 liter nodig, heeft iemand een adresje voor mij?

Alvast bedankt,

Rob van der Es
Ik weet een adres in Stad Groningen, maar ik wil inderdaad ook wel even weten wat de bedoeling is hiermee.

Berichten: 2

Re: Zwavelzuur

Ik heb het nodig om zeer dik plaatstaal (ca 12 mm) te reinigen, of zeg maar rustig schoon te "etsen". Zodat ik het optimaal kan lassen, schuren is geen optie vanwege allerlei rondingen en zandstralen mag ook al niet meer tegenwoordig..

Wat over is verdun ik tot 35% en gebruik ik als accuzuur om een paar oude lood accu's nieuw leven in te blazen.

Ik ben dus geen extreme dingen van plan of zo :lol: Maar toch goed dat dit zo door jullie in de gaten gehouden wordt !!

Berichten: 2.746

Re: Zwavelzuur

dan is het veel simpeler, veel veiliger en veel goedkoper om zuur te kopen van 35%

Berichten: 3.145

Re: Zwavelzuur

Jouw antwoord lijkt me redelijk overtuigend. Het adres heb ik gemaild.

Je zou dat etsen ook kunnen proberen met zoutzuur. Bij heel veel bouwmarkten, maar zeker bij Hornbach of Welkoop verkopen ze jerrycans (5 liter) met dat spul (30%) voor pakweg EUR 10. Dat is wel een stuk goedkoper dan zwavelzuur via de drogist, maar je kunt zelf het beste bepalen wat het meest geschikt voor dat etsproces is.

Berichten: 592

Re: Zwavelzuur

dan is het veel simpeler, veel veiliger en veel goedkoper om zuur te kopen van 35%
ik denk dat hij voor het etsen sterk geconcentreerd zuur nodig heeft en pas nadien, de overschot wil verdunnen.

Reageer