vast/vloeibaar extractie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

vast/vloeibaar extractie

Hallo,

Ik schrijf een eindwerk over chocolade, één van men hoofdstukken gaat over extractie. Hierover heb ik reeds info gevonden zoals wat vast/vloeistof en vloeistof/vloeistof extractie inhoud. ik zou graag te weten komen hoe de Randall-methode in elkaar zit, het Principe en de werking + opstelling.

Ik vindt maar 1 site waar ik goede info vindt maar zou meerdere bronnen wille gebruiken. kan iemand mij helpen aan een goede site of boek?

de site die ik gevonden heb is:

http://home.tiscali.nl/scheidingsmethoden/...n/extractie.htm

jona

Berichten: 1.122

Re: vast/vloeibaar extractie

Hey

Ik heb hier iets voor je gevonden. Het is niet bijzonder veel. Maar misschien kun je zelf nog wat verder zoeken op Google (of in het nederlands) :lol:

Bas

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: vast/vloeibaar extractie

Ik heb hier iets voor je gevonden.
Eh Bas, die link had Jona zelf al opgenomen :lol:

De Randallmethode doet me een beetje denken aan een Soxhlet-extractie.

Afbeelding

Maar eigenlijk is het plaatje niet zo onduidelijk; wat snap je er niet precies aan?

[edit]Huh, waarom werken die URL-tags nou weer niet in de quote??
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 1.122

Re: vast/vloeibaar extractie

Beryllium schreef: Eh Bas, die link had Jona zelf al opgenomen ;)

De Randallmethode doet me een beetje denken aan een Soxhlet-extractie.
hmmm, ik moet verder kijken dan mijn neus lang is :lol:

De Randallmethode is idd erg vergelijkbaar met de Soxhlet extractie. Het enige verschil is dat het oplosmiddel na elke extractie stap niet meer naar het monster gaat en bij elke stap dus met puur oplosmiddel geëxtraheerd wordt.

Bas

Berichten: 2

Re: vast/vloeibaar extractie

Ik denk wel te begrijpen wat er gebeurt ,maar ik vindt slechts één site met info over de randall methoden. ik kan dit onmogelijk zomaar overnemen en in men eindwerk overkopiëren. Dus wou meerdere bronnen kunnen raadplegen. blijkbaar is er niet echt veel over te vinden. Wordt deze methode dan niet meer veel toegepast in de chemie? En wat zijn eigelijk zuur/base extracties

Jona

Reageer