stage

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 68

stage

Hallo,

Ik ben voor volgend schooljaar op zoek naar een stage plaats (afstuderen) voor mijn HLO richting 'chemie'.

Heeft er ook iemand suggesties wat leuke stageplekken zijn?

Natuurlijk ben ik ook zeer benieuwd naar jullie ervaringen van het afstuderen.

Iemand misschien nog een tip voor een goede site waar allerlei stageplekken opstaan vermeld?



Ik hoor het graag van jullie, want ik heb geen idee waar ik stage wil lopen. :P :lol:

Groetjes Marloes ;)

PS. ik woon zelf in emmen, dus als er leuek bedrijven in de buurt zijn...

maar iets verder weg mag ook, dan zoek ik gewoon een kamer o.i.d.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: stage

Het is maar net wat voor een type stageplek je zoekt. Voor organische of polymeerchemie kun je in het noorden van het land waarschijnlijk wel terecht bij:

EFKA in Heerenveen

Syncom in Groningen

Avebe

en nog wel meer

Maar er zijn natuurlijk ook op het biochemische of analytische vlak.

Misschien zijn Bioclear of Pharmabioresearch of de ziekenhuizen wel wat.

Goed rondsurfen levert al een hoop informatie. Je moet alleen wel bedenken welke richting van de chemie je het leukst vind.

Berichten: 161

Re: stage

Voor leuke research plekken zou je ook aan de universiteiten en/of TNO kunnen denken.

Bij TNO in Eindhoven en Rijswijk (ZH) zijn plekken genoeg; het is alleen wel zo dat je dan vaak minimaal een periode van 6 maanden moet hebben.

Berichten: 68

Re: stage

Jah ik vind de organische stageplekken niet echt super.

Voor mijn mlo heb ik stage gelopen op een laboratorium van een apotheek en bij de Keuringsdienst van Waren. Dit vond ik hele leuke stageplekken. Dus eigenlijk zoek ik ook zoiets, maar dan op HBO niveau.

Ik heb al gekeken bij TNO, maar ik word niet echt wijs uit de info daaro. Wat zit er in Eindhoven, Zeist en Groningen voor onderdeel van TNO? Weet iemand dat?

Tnx

Marloes

Berichten: 1.153

Re: stage

kijk eens op www.tno.nl daar kan je via link op een onderdeel special voor stagaires komen.

En via de sitemap kan je de verschillende vestigingen van TNO vinden.

Reageer