geslacht

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 2.337

Re: geslacht

Wil er iemand soms de optie interseksueel toevoegen? 8-[

Mijn lichaam is mannelijk mijn verstand vrouwelijk. :oops:

Berichten: 2.746

Re: geslacht

Ben ook een vrouw. :oops:
ik niet

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: geslacht

Wil er iemand soms de optie interseksueel toevoegen?


Zo iemand heet een transgender...

Berichten: 2.337

Re: geslacht

leuk om weten

Berichten: 26

Re: geslacht

Ben een meisje :oops: ... (ben nog geen 18 he 8-[ )

Berichten: 1.490

Re: geslacht

Als ik zo kijk zijn er meer mannen dan vrouwen.

Berichten: 52

Re: geslacht

Als ik zo kijk zijn er meer mannen dan vrouwen.
Maar de vrouwen hebben net versterking gekregen :oops: 8-[

Berichten: 106

Re: geslacht

hoi

in mijn leerjaar chemie 2e jaars.

is het overgrote deel toch vrouw hoor.

hoe het komt? geen idee.

lang leve de vrouwen!

Berichten: 107

Re: geslacht

Bwa, de man/vrouw-verhouding valt nog goed mee. Ok vrouwen zijn in de minderheid maar da's nog altijd beter dan geen vrouwen :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 442

Re: geslacht

Je moet ook rekening houden dat er maar 111 personen gestemd hebben en er meer dan 5000 leden zijn! Dus er zitten hier wel nog veel meer vrouwen op dit forum! :oops:

Berichten: 54

Re: geslacht

Helaas weinig vrouwen op dit forum. Maar kijk eens in andere delen van de maatschappij. De vrouw overheerst enkel als het met kinderen of schoonmaken te maken heeft. Het feit van vroeger dat vrouwen thuishoren bij de kinderen en het huishouden schemert op de dag van vandaag nog steeds door.

Terwijl ik denk dat het juist goed is voor de maatschappij als de vrouw in wat meer opzichten groot kan worden!!

Wij denken nou eenmaal anders dan mannen wat er voor kan zorgen dat deuren open gaan die eerst niet eens een optie waren.

Toch blijft chemie trekken bij mannen en minder bij vrouwen dit is al te merken in de schoolbanken. Voor een jongen is het heel normaal om goed te zijn in scheikunde maar als je dat bent als meisje krijg je direct de stempel "nerd" op je voorhoofd.

Dus het is niet raar te vinden dat hier minder vrouwen dan mannen aanwezig zijn. Ooit zal dit eens veranderen en zie wij het verschil tussen man en vrouw niet meer als takenverdeling maar iets waar we ons voordeel uit moeten halen. Op die dag is het noog steeds wachten dus we wachten......

groetjes daphne

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: geslacht

Met "de maatschappij" bedoel je dan zeker de onze? In Kroatie zijn er bijna geen mannelijke chemici. Mannen kiezen daar de technische beroepen.

In Spanje overheersen ook de vrouwen in de chemie.

Berichten: 54

Re: geslacht

rwwh schreef: Met "de maatschappij" bedoel je dan zeker de onze? In Kroatie zijn er bijna geen mannelijke chemici. Mannen kiezen daar de technische beroepen.

In Spanje overheersen ook de vrouwen in de chemie.
Ja ik heb het over de Nederlandse maatschappij.

Dat het in andere landen anders is dat weet ik.

Volgens mij is het Finland waar de regering voor het grootste deel uit vrouw bestaat en ze een vrouwelijke president hebben. Wat een vooruitgang!!

Toch wel grappig dat dit verschilt per land. Omdat in zo goed als de hele wereld de vrouw staat voor verzorging en de man voor het werk. Zelfs bij Afrikaanse stammen bestaat deze rolverdeling.

Dus hoe onstaat dan toch het verschil per land tussen man en vrouw terwijl wij allen met een zelfde soort doelstelling worden groot gebracht. 8-[

groetjes daphne

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: geslacht

Wellicht ter troost:

Bij ons in het bedrijf is 52 % van de analisten vrouwelijk.

Inderdaad: 48 % is mannelijk. 8-)

In de staf is het merendeel van de lagere functies door vrouwen ingevuld (weinig mannen), de hogere functies door mannen (wel enkele vrouwen).

Daartegenover staat dat ons bedrijf, tot vorig jaar, jarenlang is geleid door een vrouwelijke directeur (tot zij ervoor koos meer tijd aan haar gezin te geven).

Ikzelf vorm de vrouwelijke helft van ons wetenschappelijk team, bestaande uit twee medewerkers.

Edit: ons bedrijf heeft ca. 320 medewerkers.

Berichten: 85

Re: geslacht

Vrouw :)

Gesloten