dierproeven

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 660

dierproeven

Iedereen kent ze wel die reclames waarin men nederland een proefdiervrij land wil maken. maar toch komen dierproeven nog gewoon voor. maar wat vinden jullie van dierproeven en waarom? En als je nou tegen bent hoe denk je dan dat we onze middelen nog steeds kunnen testen ? ... op mensen ? ... .

Zelf heb ik geloof ik te weinig specifieke informatie om een echt goed oordeel over dierproeven te kunnen geven maar met wat ik weet vind ik dat dierproeven toegestaan moeten worden. wel binnen het toelaatbare uiteraard. dus als iets met 2 konijnen kan geen 4 konijnen gebruiken en dat soort dingen. dus zo min mogelijk maar als het nodig is dan vind ik dat het moet kunnen.

en uiteraard vind ik ook dat de dieren goed verzorgt moeten worden niet in kleine kooitjes waar ze de hele dag bijna alleen maar kunnen stilzitten. maar dat vind ik ook bij huisdieren. sorry voor mensen die zulke dieren hebben maar ik vind het bijvoorbeeld zielig als een konijn, goudvis, cavia of zoiets dergelijks in een klein kooitje gezet word. maar uit de informatie die ik weet krijgen proefdieren vaak redelijk grote kooien en worden ze beter verzorgd als bij sommige mensen thuis.

als ik ga kijken naar het product wat ze op de dieren testen vind ik dat ze er alleen dingen op mogen testen die ook echt goed zijn voor de maatschappij zoals medicijnen die een grote invloed kunnen hebben op onze gezondheid. cosmetica bijvoorbeeld is weer iets waar ik tegen ben .. worden wij beter van wat lippenstift of oogschaduw .. ik denk het niet. Maar zoals ik heb gehoord op de HLO Rotterdam worden er geen dierproeven meer gedaan met betrekking tot cosmetica.

dus ik vind dat dierproeven zo min mogelijk moeten worden gebruikt maar wel toelaatbaar moeten zijn en er op een fatsoenlijke manier met de dieren moet worden omgegaan.

wat vinden jullie ?

mvg kevin.

edit: Url toevoegen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: dierproeven


Berichten: 660

Re: dierproeven

yeahhh :) :) :D

ik met me stomme kop de zoekfunctie niet gebruikt ;)

mvg kevin.

edit: mag ik nog door gaan op die topic of is die te oud ??

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: dierproeven

Wat mij betreft ga je in het oude topic door, als je wat zinnigs toe te voegen hebt om de discussie weer aan te zwengelen.

Als je dat doet, zet ik t.z.t. hier een slotje op.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gesloten