Kalkaanslag

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Kalkaanslag

Hoe kun je kalkaanslag verwijderen of voorkomen?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Kalkaanslag

Waarin/op?

In een koffiemachine kun je het verwijderen met azijn, of met koffiemachineontkalker. Bij wasmachines zorgt het wasmiddel voor het voorkomen van aanslag.

Berichten: 11

Re: Kalkaanslag

Er bestaan heel veel ontkalkingsschoonmaakmiddelen, voor verschillende apparaten of ook gewoon algemeen. We doen net met scheikunde op school een vergelijkend onderzoek 8-)

In elke supermarkt is voor weinig geld wel wat goeds te krijgen.

groetjes :)

Berichten: 74

Re: Kalkaanslag

meestal gewoon met schoonmaakazijn,,,
Tempus omnia vulnera sanat, sed cicatrices manent...

Berichten: 73

Re: Kalkaanslag

of antikal :)

Hoe die Duitsers hun badkamer zo vies krijgen is mij een wonder, maar ja: met antikal is het supah-snel weer weg 8-)

Berichten: 915

Re: Kalkaanslag

Zoutzuur voor de hardnekkige kalkaanslag?

Berichten: 873

Re: Kalkaanslag

maar dan zou ik er zeker een paar handschoenen, zuurbestendig, en een gasmasker bij aanschaffen. En gebruiken.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Kalkaanslag

Verdund kan ook wel, of een elektrische ontkalker aan je waterkraan hangen.

Berichten: 448

Re: Kalkaanslag

maar dan zou ik er zeker een paar handschoenen, zuurbestendig, en een gasmasker bij aanschaffen. En gebruiken.
Voor verdund zoutzuur heb je geen gasmasker nodig. Je moet er natuurlijk niet gaan boven hangen en diep inademen.

Berichten: 3

Re: Kalkaanslag

Wij hebben dit nodig voor school, wij houden een presentatie over de hardheid van water. Als we een deel vraag hebben :

Hoe verwijder/voorkom je kalkaanslag, krijgen we dan antwoord bij schoonmaakmiddelen? 8-)

Berichten: 915

Re: Kalkaanslag

Dan denk ik dat de deelvraag "voorkomen" belangrijker is in jullie geval. En dan zit je met waterfilters natuurlijk.

Reageer