Petrahydrazine

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 8

Petrahydrazine

Ik heb van dit stofje gehoord, maar ik heb er niks over gevonden. Weet iemand de structuurformule, chemische eigenschappen en functies van dit stofje?

Is het hetzelfde als hydrazine? Ik zou zeggen van niet...

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Petrahydrazine

Een van de eerste linkjes die ik vind gaat meteen over explosieven, weet je zeker dat je dat niet wilt doen?

Berichten: 2.035

Re: Petrahydrazine

Ik vind er maar twee, en nergens staat iets van een formule gegeven..... heet waarschijnlijk anders in het Engels :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Petrahydrazine

Nee, maar heb je de lijst van overige ingrediënten gelezen? 50 gram Fellatic Acetate? De azijnzure ester van een vrouw die een man oraal bevredigt? En dat is de grondstof voor condooms? Om je rot te lachen....

Butaan is een gas, geen vloeistof bij kamertemperatuur. Geen van de andere ingrediënten is overigens een bestaande stof, dus dit is vast en zeker een grapje.

Berichten: 2.746

Re: Petrahydrazine

dat het met google maar twee hits geeft vind ik ook maar raar.

<edit> eigelijk maar 1, de andere zijn een verwijzing naar die ene

Berichten: 2.035

Re: Petrahydrazine

rwwh schreef: Nee, maar heb je de lijst van overige ingrediënten gelezen? 50 gram Fellatic Acetate? De azijnzure ester van een vrouw die een man oraal bevredigt? En dat is de grondstof voor condooms? Om je rot te lachen....

Butaan is een gas, geen vloeistof bij kamertemperatuur. Geen van de andere ingrediënten is overigens een bestaande stof, dus dit is vast en zeker een grapje.
Bij lezen van het verhaal blijkt rwwh helemaal gelijk te hebben.... het is een grap 8-[

Een bus aanstekervuller (butaan) klotst trouwens (bij kamertemperatuur) behoorlijk voor een gas! :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Petrahydrazine

Zal best, maar die staan dan ook op druk :oops:

Berichten: 72

Re: Petrahydrazine

Butaan kookt bij 0,5 graden celcius en het staat onder druk in zo'n bus (hoe komt het anders uit die bus in je aansteker :oops: )

Berichten: 2.035

Re: Petrahydrazine

Twee open deuren op rij... nog meer kandidaten? :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Petrahydrazine

Butaan kookt bij 0,5 graden celcius en het staat onder druk in zo'n bus (hoe komt het anders uit die bus in je aansteker  )


Dit is mij nog nooit gelukt. En trouwens, ook in aanstekers lijkt het me vloeistof toe. Bij wegwerpaanstekers kun je dat zelfs zien.

Ik wacht altijd tot het 's winters 's nachts een keer -10 C is. Ik vul dan gelijk een aantal aanstekers voor het hele jaar. Gaat goed; je kunt het gewoon overgieten.

:oops:

Berichten: 8

Re: Petrahydrazine

Ik heb nog even gekeken.... Het maffe is dat ik op een site de volgende reactie op het recept vond:

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>rwwh:verwijderd. het is voldoende om te zeggen dat er een aanstootgevende scheldkannonade stond</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Onder dit fake recept stond echter een recept om acetonperoxide te maken, wat een stuk minder grappig en onschuldig was.

Reageer