lactosegehalte in melkproducten

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

lactosegehalte in melkproducten

[!] [!] [!] hallo iedereen [!] [!] [!]

ik moet voor mijn laatste jaar een eindwerk maken over de lactosegehaltes in melkproducten. Daarom was mijn vraag of iemand informatie voor mij had hierover. Het mag zowel practisch zijn ( hoe ik dit kan uitvoeren in een labo ) als theoretisch

dank bij voorbaat... :oops:

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: welkom op Chemieforum.nl! Houd je er voor een volgende keer rekening mee, dat het documentatieforum niet bedoeld is om vragen te stellen? Zoals je kan lezen in de Documentatieforumregels drie keer woordwaarde. Verplaatst!</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 43

Re: lactosegehalte in melkproducten

Hoeveelheid lactose kun je bepalen met een Milkoscan. Dit is een snelle analyse (minutenwerk). Dit apparaat is op voedingsmiddelenonderwijsinstellingen en in zuivelbedrijven (en laboratoria) aanwezig. Je hebt een kleine hoeveelheid product nodig (klein potje met bv 10 ml is genoeg (er wordt volgens mij < 1 ml gebruikt).

Berichten: 1

Re: lactosegehalte in melkproducten

En hoe kun je dit in een praktische opdracht verwerken als je geen gebruik kunt maken van milkoscan?

Als je bijv. het lactosegehalte in magere melk wil bepalen.

Reageer