geuren

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

geuren

hallo

Ik moet een eindwerk maken en dacht dit te maken over hoe geuren gewonnen worden voor bv parfums ,de methodes hiervoor en hoe dit chemisch in zijn werk gaat. Ik zou hier graag wat info over hebben dus als je toevallig een nuttige site ofzo zou weten zou ik dat goed kunnen gebruiken.

alvast bedankt :oops:

herlinde

Berichten: 2.746

Re: geuren

dus eigenlijk zet je hier de titel van je werk, en moeten wij het uitwerken?

een leuk onderwerp trouwens

Berichten: 2

Re: geuren

Neen dat is niet de bedoeling em zelf al een hoop info bijeen gezocht maar een beetje extra info van iemand die er meer van weet kan altijd handig zijn. Mijn excuses als dit verkeerd overkwam :oops:

herlinde

Berichten: 161

Re: geuren

Lees PARFUM van Patrick Suskind (hee die tip heb ik nu voor de tweede keer deze week gegeven :oops: ), dat boek is geinig om te lezen en bevat aardig wat over geuren. Met daarbij ook (sterker nog, daar draait het verhaal om) het winnen van geuren van van alles.

Berichten: 127

Re: geuren

Het bedrijf IFF wint en maakt geur kler en smaakstoffen. Kijk eens op www.IFF.nl

Suc6 met je eindwerk.

Jdeketel

Berichten: 1.153

Re: geuren

Lees PARFUM van Patrick Suskind (hee die tip heb ik nu voor de tweede keer deze week gegeven :oops: ), dat boek is geinig om te lezen en bevat aardig wat over geuren. Met daarbij ook (sterker nog, daar draait het verhaal om) het winnen van geuren van van alles.
Ja het is de tweede keer dat je deze tip geeft; maar ik vind in dit boek niet echt naar voren komen HOE de geuren worden "gevangen"

Verder is het een goed boek.

Gebruikersavatar
Berichten: 3

Re: geuren

hoi

'Tussen neus en lippen *Over geur en smaak * is een zeer duidelijk boek over oa. geuren.

Voor bedrijven, zoek eens op IFF, Organon, Synerise, H&R, Drom, Quest.

succes ermee

mzzls
Het is zwart met een witte dop en het lijnt je opstelling uit... Calibrero

Het is groen en het synchroniseert je signaal... Kermit de Trigger

Als je teveel energie hebt, kun je beter een andere baan zoeken.

Berichten: 915

Re: geuren

Lees PARFUM van Patrick Suskind (hee die tip heb ik nu voor de tweede keer deze week gegeven :oops: ), dat boek is geinig om te lezen en bevat aardig wat over geuren. Met daarbij ook (sterker nog, daar draait het verhaal om) het winnen van geuren van van alles.
Is ook nog aangeraden onlangs op TV, maar kan zijn dat dat nog een ander boek was, wel zelfde onderwerp.

Het ging, denk ik, over een Afrikaanse (??) man die iedere geur pobeerde te verzamelen. (Het is gebaseerd op een Afrikaanse man die dat echt deed, bv toeristen rondleiden in z'n huis en dan de geur "vangen").

Reageer