Springen naar inhoud

het maken van parfum

• Log in om te kunnen reageren

Jiska_CF

Jiska_CF

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 september 2006 - 15:44

ik maak een profielwerkstuk bij scheikunde over parfum waarbij ik een poging ga doen om geurstoffen te winnen uit echt plantenmateriaal. ik wil drie verschillende methodes uitvoeren maar ik kan nergens vinden welk plantenmateriaal geschikt is voor deze methodes. Het gaat om enfleurage, stoomdestillatie en extractie dmv het soxhlet-apparaat. iemand ideeŽn, tips, links naar websites of iets wat mij kan helpen?

groetjes jiska

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 september 2006 - 16:12

Een vreemde tip wellicht, op het eerste gezicht; lees PERFUME (Nl: Parfum) van de schrijver Patrick Suskind.

De hoofdpersoon in dat boek gaat aan de gang met methoden om geuren te verzamelen (dus koude en warme extractie methoden worden er in genoemd).

Overigens is het gewoon een goed eigenaardig boek (een filmversie komt er aan, Dustin Hofman speelt daarin een parfumier).

Tip van Adriaan, zie het andere item over etherische oliŽn. :oops:

[Edit: bron van de quote toegevoegd.]

Veranderd door Marjanne, 21 september 2006 - 16:15

Rub

Rub

• >100 berichten
  • 141 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2006 - 19:43

Welk plantenmateriaal geschikt is kun je uiteraard uit boeken halen.
Maar als je je neus is de natuur steekt vindt je zelf wel een aantal planten met een bruikbaar geurtje.

De geur die planten afscheiden is een resultaat van chemische stoffen...nogal logisch.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures