vit. b1

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

vit. b1

Ik moet onderzoek doen op vitamine b1 uit princessebonen.

Maar het is moeilijk om hierover iets te vinden.

Zelf heb ik ook weinig kennis van chemie, mss kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt

Re: vit. b1

Een link over princessebonen (=sperciebonen)

http://www.warenkennis.nl/groenten/product...vruchten.htm#13

Kun je duidelijker aangeven welk soort onderzoek je moet doen, misschien kunnen we je dan beter helpen want zo kan het van alles zijn.

Berichten: 5

Re: vit. b1

mss zou ik onderzoek kunnen doen van dit vit b1 gehalte op kamertemp, bevroren en gekookt..?

Ik weet het zelf niet zo.

Het onderzoek is gelijk; ik moet op 1 of andere manier aantonen van vit b1 gehaltein princessebonen.

Re: vit. b1

Ik denk dat je met je leraar moet overleggen want vitamines worden bepaald met HPLC en dat is niet geschikt voor iemand met bijna geen ervaring en kennis van de chemie.

Is er misschien iemand op het forum die een andere oplossing weet?

Berichten: 5

Re: vit. b1

Ik kan nog beoordelen op visolie, selenium en zink... (+vitamine b-complex)

vit C en E mag ik niet meer gebruiken.

Het moet namelijk een gerecht zijn die een positieve bijdrage levert bij een schizofrenie-patient.

En vit C, E enzo zijn dan positief (zoals boven vermeldt) voor een schizofrenie patient.

mijn ingrédienten waarop ik dit kan uitvoeren zijn:

komkommer

koriander

knoflook

lente-uitjes

vleesbouillon

princessebonen

peper en zout...

en ja, water

Wij hebben 2 uur labo en 1 uur chemie in een week, dus weinig ervaring.

Re: vit. b1

Jan,

Ik begrijp niet meer waar het over moet gaan.

Als je een dieet moet samenstellen dat een bepaalde samenstelling moet hebbben dan is het verstandiger om uit te gaan van voedingstabellen bv van het voedingscentrum.

Als je het zelf zou meten en het zou technisch goed uitgevoerd zijn dan krijg je alleen maar een moment opname en is niet echt geschikt om een menu mee samen te stellen.

De samenstelling van voedsel varieert met een heleboel variabelen zoals streek, bemesting, plantenras, temperatuur, water, oogsttijd, opslag enz.

Berichten: 5

Re: vit. b1

ja ik weet het wel, als de proef niet volledig lukt, dan moet ik dit ook kunnen uitleggen aan de hand van invloeden waardoor het komt.

Ik heb dus een gerecht gekozen die goed is voor een schizofrenie patient

maar ik moet 1 van deze kunnen bewijzen door aan te tonen dat dit aanwezig is in de voedingsmiddel, bv prinsessebonen.

Ik dacht dat jullie me konden helpen omdat ik weinig kennis hiervan heb.

Reageer