Springen naar inhoud

opdracht chemie 4de jaar aso

• Log in om te kunnen reageren

gertjan_CF

gertjan_CF

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 januari 2007 - 12:03

opdracht: verzamel etiketten van voedingsstoffen,wasproducten,kuisproducten ,gebruiksvoorwerpen,kledij...waarop duidelijk een anorganische stof vermeld staat bij de samenstelling van het product.
Zoek 8 verschillende etiketten:voor elke anorganische stofklasse 2 etiketten!

verwerking:
kleef per anorganische stofklasse de 2etiketten waarop duidelijk de anorganische stof waar te nemen is .

noteer onder het etiket:
eerst de naam van her product
vervolgens de brutoformule van de anorganische stof
tot slot de systematosche naam van de anorganische stof

probleem:
Ik heb reeds etiketten gevonden maar ik vind nergens de naam van de stofklasse en de systematische naam vn het product
wil iemand zeggen welke stofklassen in welk product ik vind zodat ik weet waar te zoeken en de systematische naam

dank

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 januari 2007 - 12:21

We willen je graag helpen, maar misschien is het beter om eerst aan te geven welke produkten en welke anorganische stoffen je hebt gevonden... :oops:

gertjan_CF

gertjan_CF

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 januari 2007 - 10:34

hoestmiddel: muco rhinathiol
wc cleaner
lensproduct :oxysept
kuisproduct: ajax fris
vloeibaar wasmiddel: una
natriumhypochloriet 47/50 bleekwater
douchegel: axe

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 januari 2007 - 11:01

Ik zou nog verder zoeken! Ik kan me bij deze voorstellen dat er niet veel anorganische verbindingen opstaan. Kun je je lijstje aanvullen met de verbindingen die de denkt te hebben gevonden? Geen merknamen dus, maar stofnamen!

gertjan_CF

gertjan_CF

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 januari 2007 - 14:02

wat bedoel je met stofnamen? ik vind nergens passende stofnamen die passen in vb zuren of zouten of oxiden of hydroxiden en een brutoforumule vind ik ook nergens op een verpakking weet iemand een product dat vb behoort tot de zuren of zouten of oxiden of hyrdroxiden?
aub
dank

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 januari 2007 - 14:09

Ehm je kunt toch makkelijk het flesje omdraaien en dan staat er een stoffenlijst achterop... :oops:

Voorbeeld op een shampoofles: aqua (water, H2O), sodium chloride (keukenzout, NaCl).

Volgens mij ben je een beetje in de war met het feit dat er geen molecuul bestaat dat als triviale naam "shampoo" heeft. Shampoo is namelijk een mengsel van een scala aan stoffen.

Veranderd door FsWd, 14 januari 2007 - 14:12

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures