Alcohol

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 2.746

Re: Alcohol

Ik weet wel dat als je veel gedronken hebt geen suiker mag eten. Dat verhoogt het alcoholpercentage door gisting. Misschien heeft mengen daar iets mee te maken.
dat lijkt met toch niet correct, de alcoholische vergsting gaat veel te traag om een effect te hebben. de ph in je maag is trouwens te laag voor gisten. en als je maag al volzit met alcohol kunnen gisten er al helemaal niet in overleven

Berichten: 11

Re: Alcohol

Ik weet wel dat als je veel gedronken hebt geen suiker mag eten. Dat verhoogt het alcoholpercentage door gisting. Misschien heeft mengen daar iets mee te maken.


Alcohol verlaagt de bloedsuikerspiegel, zou dan een beetje suiker slecht zijn? Behalve bij breezers, dan krjg je weer teveel van het slechte. Zeker bij diabeten

Berichten: 318

Re: Alcohol

Als je wil weten wat alcohol in de hersenen doet (en wel degelijk op de synapsen inwerkt): Klikkerdeklik

Kan het zijn dat bier de nieren nóg meer aanzet tot waterafscheiding? Ik heb altijd de neiging om (op feesjes) als ik bier binnen heb veel eerder naar de plee te gaan dan als ik cocktails of andere dingen binnenheb... Misschien ligt dat dan ook wel aan de snelheid waarmee je ze drinkt (bier gaat nu eenmaal vlot naar binnen) maar dan denk ik: in sterke drank zit meer alcohol... dus dat is een nul-operatie...

Verder is het inderdaad een goed "trukje" om s'avonds, na een avondje uit, voor het slapengaan, een goed glas water (of meer) naar binnen te spelen. Zo heb je heel vaak de dag er na geen hoofdpijn.

Nu heb ik ook een vriend van me die beweert dat als je een aspirine (of gelijk welke lichte pijnstiller) neemt, voordat je begint te drinken, dat je dan de dag erop geen kater kan hebben. Ik heb dit ooit es getest, en wonder boven wonder, ik voelde me stukken beter dan mijn mededrinker (die geen pil genomen had).

Louter toeval? Of zou er toch iets achter schuilen.

(geloof me wel vrij dat ik dit nooit meer doe, lijkt me nogal ongezond.)

Berichten: 180

Re: Alcohol

De beste manier is 2u voor je gaat slapen stoppen met drinken. Dan mag je zoveel drinken als je wil. Dat werkt toch bij mij

Berichten: 2.337

Re: Alcohol

Als je wil weten wat alcohol in de hersenen doet (en wel degelijk op de synapsen inwerkt):


Canvas geen brolzender :oops: 8-[

Berichten: 1

Re: Alcohol

Ik ben bezig met een werkstuk over de gevolgen van alcohol op de werking van het lichaam en ben hier zeer veel te weten gekomen. Dank iedereen voor de hulp op deze site :oops:

Reageer