Einde van de wereld

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 205

Einde van de wereld

er word de laatste tijd wat meer gesproken over de opwarming van de aarde en over de enorme gevolgen wat dat met zich mee zou kunnen brengen (achja, leuk, het is weer eens wat anders dan een pokemon hype) maar wat is er nou werkelijk van waar?

zijn er misschien nog meer onwerwacht bij komstig heden als alleen het smelten van de ijs kappen? is er voor de aarde misschien een groter gevaar dan onze ozon laag zelf?

zelf denk ik dat we over een aantal jaar zeker een probleem gaan krijgen, we putten onze aarde uit, wat ozich geen probleem is echter zetten we het voor een groot deel om in kleinere moleculen en gassen zodat we de aarde werkelijk aan het uitputten zijn en als de ijskappen over de jaren smelten zullen we niet alleen te maken krijgen met een verhoogt water pijl (we zijn prima dammen bouwers) maar ook met een klimaat verandering en misschien dat de orkanen van de oceaan onze kant op komen.

ach werkelijk heb ik geen flauw idee :oops:

alvast mijn excuses als ik een dusdanig topic niet gezien heb (niet te verwarren met het nutteloos feit topic 8-[ )

Berichten: 385

Re: Einde van de wereld

Een einde van de wereld komt er wel (over tig jaar), daar hebben we echter geen last meer van. Dan zitten we namelijk al lang op een andere planeet. (en ben ik al lang dood) Geen zorgen dus. :oops:

Berichten: 774

Re: Einde van de wereld

ja de kranten staan er vol van vandaag de dag. Ook op tv is er iedere dag wel iets over te zeggen. Ik denk dan in mezelf, begin er dan zelf aan, ga zelf is vaker met de fiets naar de winkel er dergelijke. En laat je porsche in de garage staan, ministers... :oops:

Berichten: 205

Re: Einde van de wereld

@eddy: laat jij dan ook zelf je auto staan en dergelijke? of wacht jij dan af totdat de ministers hun autos laten staan?

@yochem: en wat nu als ze toch gelijk hebben? mischien dat wij er niet direct last van hebben maar als die mensen gelijk hebben zullen we toch met een oplossing moeten komen en om nou met z'n alle te zeggen dat het wel goed komt brengt ons nergens denk ik, en waarom zouden ze geen gelijk hebben? tot nu toe hoor ik weinig anders.

Edit: je hebt ge lei ijk G.I.B.

Berichten: 387

Re: Einde van de wereld

Geleik ??? ===> Gelijk !!! (erg storend als je die fout 4 keer maakt)

Het einde van de wereld zal niet snel komen denk ik. Er zijn al een paar ijstijden geweest, was ook niet het einde !!

Het kan wel heel moeilijk worden voor de niet zo rijke landen op aarde, btr. overstromingen en andere natuurrampen.

Berichten: 364

Re: Einde van de wereld

gewoon wachten tot de natuur vind dat het gedaan moet zijn met de mens. het is al altijd zo geweest en zal zo blijven volgens mij..

CO2 problemen enzo waren er ook bij de dinosaurussen, in het tijdperk 'Perm' (pakweg 100 miljoen jaargeleden ofzo) was de CO2 concentratie 3000ppm (nu: 385ppm ongeveer) terwijl die beesten zich niet bezighielden met industrialisatie.

We mogen zeggen wat we willen maar volgens mij blijft natuur de overhand hebben en gaan wij zelf met onze uitstoot niet zoveel problemen veroorzaken als we wel denken.

gewoon oppassen voor gigantische stormen, aardebevingen en uitbarstingen van supervulkanen, kometen, maar voor de rest komt alles wel in orde denkik

Berichten: 774

Re: Einde van de wereld

overstromingen en orkanen zijn ook een rechtstreeks gevolg van de opwarming.

Zeewater wordt warmer, water verdamt sneller, regenbuien en overstromingen ontstaan.

Zoek ook maar eens op op google ofso: el nino

http://nl.wikipedia.org/wiki/El_Ni%C3%B1o

Zeker doen !!! zeer interessant :oops:

Berichten: 364

Re: Einde van de wereld

rappen-eddy schreef: overstromingen en orkanen zijn ook een rechtstreeks gevolg van de opwarming.

Zeewater wordt warmer, water verdamt sneller, regenbuien en overstromingen ontstaan.

Zoek ook  maar eens op op google ofso:  el nino

http://nl.wikipedia.org/wiki/El_Ni%C3%B1o

Zeker doen !!! zeer interessant  :oops:
daarmee ga ik akkoord. maar dat wij er zoveel bijdrage toe hebben niet.

Een week geleden kwam een procesingenieur van BASF een lezing houden over het Kyoto-protocol in onze school. Daar kreeg ik onder andere te horen dat de CO2-uitstoot op dit moment voor 95% van natuurlijke oorzaak is (vulkanen, moerassen) en slechts een vijftal procent door industrie en transport is.

De mens gaat het gewoon moeten accepteren dat de natuur zijn gang gaat en zich niks aantrekt van ons.

Wij zijn hier maar door toevallige omstandigheden gekomen, misschien is het einde van deze omstandigheden wel aangebroken, en wordt het weer een onleefbare planeet hier, zoals dit 1 miljard jaar geleden bijvoorbeeld het geval was.

Berichten: 774

Re: Einde van de wereld

ja dat kan wel :oops: ze weten niet met zekerheid dat de CO2 van ons komt...

Ze gebruiken het te pas en te onpas, misschien gewoon om de olie business...

Berichten: 37

Re: Einde van de wereld

Ja, ik vind het CO2 verhaal ook n beetje overtrokken. Dat de CO2 concentratie toeneemt is een feit, daar zal ik niet omheen praten. Maar dat het allemaal door ons komt, ik weet t niet. Ik vind het wat kort door de bocht. De natuur heeft namelijk ook veel CO2 bronnen, die 95% geloof ik wel.

Wij mensen denken dat we alles kunnen tegenhouden en beinvloeden, maar met het weer is dat dus niet zo. Orkanen bleken in t verleden nauwelijks te beinvloeden door de mens. Geldt ook voor vorst e.d.

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: Gebruik sub- en superscript aub! Bekijk de helpfunctie hoe sub- en superscript te gebruiken.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 131

Re: Einde van de wereld

Inderdaad, op school heb ik deze dingen ook gehoord.

De opwarming gebeurt gewoon vanzelf, juist zoals Mars opwarmt. Waarom dit zo is weet niemand zeker, maar fluctuaties in zonne-energie zou een oorzaak kunnen zijn. Er bestaat naar het schijnt een Duits model dat beweert dat dit een periodiek verschijnsel is, telkens gevolgd door een ijstijd. De baan rond de zon is ook niet altijd dezelfde + het spinnen van de aarde rond zijn eigen as ook niet. Het is allemaal maar gissen...

Al deze heisa rond opwarming van de aarde is puur financieël gezien een belangrijke zaak voor degenen die hier aan verdienen. Kyoto-normen zijn leuk als ze door iedereen gevolgd worden en niet alleen door Europa. In België willen ze belachelijke acties ondernemen om de CO2 uitstoot te minimaliseren. Terwijl ze in China zeggen dat metingen om uitstoot na te gaan onmogelijk zijn en tevens te veel kosten. 'Wij lozen alles , u toch ook ?' is in China de leuze. Amerika zal hier zich mooi bij aansluiten. Als ze toch willen dat er minder CO2 wordt uitgestoten ( wat dan die kleine 5% is , als dit klopt ), kunnen ze beter aanpassingen doen aan de vliegtuigindustrie die evenveel uitstoot als alle fabrieken in Vlaanderen samen ... :oops:

Berichten: 37

Re: Einde van de wereld

Haha, je bewijsvoering sluit mooi aan op de mijne, die dingen zijn namelijk ook van invloed. En als Mars opwarmt klopt die CO2 theorie al steeds minder.

Ik denk dat die ijstijd absoluut nog komt. Misschien nog wel tijdens dat ik leef.

Berichten: 242

Re: Einde van de wereld

Zeewater wordt warmer, water verdamt sneller, regenbuien en overstromingen ontstaan
Kijk en dat is dan een perfecte oplossing voor de verwoestijning van Afrika 8-[

Nee helaas zo werkt het niet, ik weet het...
De opwarming gebeurt gewoon vanzelf, juist zoals Mars opwarmt. Waarom dit zo is weet niemand zeker, maar fluctuaties in zonne-energie zou een oorzaak kunnen zijn. Er bestaat naar het schijnt een Duits model dat beweert dat dit een periodiek verschijnsel is, telkens gevolgd door een ijstijd. De baan rond de zon is ook niet altijd dezelfde + het spinnen van de aarde rond zijn eigen as ook niet. Het is allemaal maar gissen...
Ik heb dit ook ergens gelezen... Wist niet dat het bij Mars ook voorkwam, het artikel dat ik las betrof alleen de aarde... Er kwam er voor iedere bekende ijstijd een opwarming, en kijk eens wat hebben we nu? HEE een opwarming. Volgens dezelfde bron (welke? :oops: beetje vergeten) is deze ijstijd ook al zo'n 2000-3000 jaar te laat (ze komen vrij regelmatig)... dus nu wordt het wachten op "The day after tomorrow" Afbeelding

Een beetje offtopic, maar heeft iemand een idee of die mammoeten echt gestorven zijn door zo'n plotselinge afkoeling? (Met voedsel in hun bek, dus heeel snel heeel veel afgekoeld)... Beetje spooky...

Berichten: 364

Re: Einde van de wereld

van die mamoeten.. ik geloof dat niet.

Er is een hele misvatting omtrent het begrip ijstijd. Iedereen stelt zich dat voor als dat we hier een klimaat gaan hebben zoals in Rusland etcetera, maar in feite is de temperatuur in een ijstijd gemiddeld een graad of 2-3 lager dan nu, dus zoveel last zou de mens daar niet van ondervinden.

Berichten: 242

Re: Einde van de wereld

haha nee wij zullen daar niet zoveel last van ondervinden haha behalve dan dat het hele dierenleven in oceanen en op land omgegooid wordt...

Tsja voor een koe op stal heeft het idd niet zoveel consequenties maar voor een wild beest... :oops: Denk ik or.

Overigens vind ik de zomers nu al koud genoeg 8-[ hoeft niet nog es 3 graden vanaf ...

Reageer