koolstof

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 76

koolstof

Ik wil graag pure koolstof hebben voor in mijn lab als toevoegings stof. wat is puurdere koolstof, houtskool (van dat BBQ spul) of as dat ik overhou na het stoken van een hout vuur (er is om het aan te maken papier gebruikt) alvast bedankt

Berichten: 1.379

Re: koolstof

Mijn vraag aan U is : Waarom wilt U op Uw lab ergens koolstof aan toevoegen?

Voor de kleur, als adsoberende stof, om een isolator geleidend te maken, om een materiaal te versterken?

Of om een andere reden?

Van dit antwoord hangt af welke koolsoort U kunt nemen. Er zijn heel veel mogelijheden:O.a. grafietpoeder, roet, houtskoolof of suikerkool. Ze zijn allemaal zwart, vanwege het electronengeleidingsvermogen. Maar de structuren en eigenschappen kunnen nogal verschillen. Daarom is het van belang te weten wat U ervan verwacht.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: koolstof

Ehm als je nog niet eens weet dat CO een gas is genaamd koolstofmonoxide, dan zou ik als de wiedeweerga een scheikundeboek aanschaffen voor je met een lab begint :oops: 8-[ ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: koolstof

Ik weet niet wat voor een vuur jij gebruikt om koolstof als as over te houden! Koolstof is redelijk brandbaar!

Berichten: 774

Re: koolstof

ik zou gewoon BBQ houtskool over een hout- of ijzervijl schuren !

Of bij de apotheker koolstof gaan kopen, dit is wel duur, zeker als je het zelf kan maken.

Gebruikersavatar
Berichten: 76

Re: koolstof

Ik wou het graag gebruiken om stoffen te versterken, want die eigenschappen zijn van koolstof heel handig. Ik gebruik wel houtskool van een BBQ en dat verpoederen. Ik bedoelde met vuur het roet, maar dat gebruik ik toch niet

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: koolstof

roet is vrij vet. Er zitten potentieel kleine polycyclische aromaten in. Geen lekker spul.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: koolstof

Versterken? Hoe bedoel je dat precies?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: koolstof

Zoals autobanden die met koolstof versterkt zijn.

Ik denk dat dit een klein beetje te ver gaat voor een huislab. Als je composietmaterialen wilt proberen, probeer dan polyester met glasvezelmatten. Dat kun je als botenreparatiesetje kopen.

Berichten: 915

Re: koolstof

Je kan er ook een oxidator mee "versterken" natuurlijk. Maar ik neem aan dat je dat niet van plan bent? :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 76

Re: koolstof

nou bijvoorbeeld als ik een motor op kaarsver ga proberen te bouwen is het veel beter om in het kaarsvet koolstof te hebben, heb ik dan goede koolstof aan bbq spul?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: koolstof

Motor op kaarsvet? Volgens mij zit je op het verkeerde forum.

Gebruikersavatar
Berichten: 76

Re: koolstof

he, ik bedoel alleen een mengsel van koolstof kaarsver en salpeter, en ik moest toch dat even zeggen! plus dat het een raket moter is, geen automotor, en het is een chemisch mengsel, in salpeter zit zuurstof waardoor ik geen extra toevoer nodig heb, en het kaarsvet zorgt ervoor dat het langer brand dan alleen een ontploffing, ik steek hem an met een contactaansteker, en de raket is maar 15 cm hoog dus zo heel gvaarlijk is hij niet, er zit maar 10 grain salpeter in het mengsel en 50 g kaarsvet dat door de koolstof beter verbrand :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: koolstof

OK. Dit doet de deur dicht. Je hebt een waarschuwing aan je broek en dit topic gaat op slot.

Gesloten