Springen naar inhoud

chondroitine

• Log in om te kunnen reageren

kristoffel22

kristoffel22

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 april 2007 - 13:31

hallo allemaal

ik ben bezig met mijn paper voor school, het behandelde onderwerp is chondroitinesulfaat.
dat is een voedingssuppelement dat voornamelijk gewonnen wordt uit runder en haaienkraakbeen, het zorgt voor een versoepeling van gewrichten ( goed voor artrosepatienten of sporters)

nu vraag ik me af wat het proces is dat achter deze winning zit, hoe winnen ze precies chondroitine uit kraakbeen?
als iemand een tip of info zou u me al een pak verder helpen

mvg Kristof

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Boanerges

Boanerges

• >250 berichten
  • 274 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 april 2007 - 14:24

Volgens mij komt het alleen voor bij haaien kraakbeen. Het zit als het ware om het kraakbeen heen. Het zit namelijk in de eiwitlaag om het kraakbeen heen.
Ik neem aan dat men eerst de eiwitlaag om het kraakbeen heen isoleert en er dan verdere bewerkingen mee doet om het daaruit te isoleren.

kristoffel22

kristoffel22

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 april 2007 - 10:06

ok bedankt, heb je geen idee hoe dat proces van isoleren heet of welke stappen ze gebruiken?

Boanerges

Boanerges

• >250 berichten
  • 274 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 april 2007 - 18:10

Even mijn Chambers woordenboek erbij gehaald en gekeken wat die zegt over chondroitine.

Chondroitin
Natural linear polysaccharide fluid which binds with proteins to form proteoglycans. Found in the cornea of the ey as well as structural tissue like cartilage.

Niet veel dus,

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures