chondroitine

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 37

chondroitine

hallo allemaal

ik ben bezig met mijn paper voor school, het behandelde onderwerp is chondroitinesulfaat.

dat is een voedingssuppelement dat voornamelijk gewonnen wordt uit runder en haaienkraakbeen, het zorgt voor een versoepeling van gewrichten ( goed voor artrosepatienten of sporters)

nu vraag ik me af wat het proces is dat achter deze winning zit, hoe winnen ze precies chondroitine uit kraakbeen?

als iemand een tip of info zou u me al een pak verder helpen

mvg Kristof

Berichten: 274

Re: chondroitine

Volgens mij komt het alleen voor bij haaien kraakbeen. Het zit als het ware om het kraakbeen heen. Het zit namelijk in de eiwitlaag om het kraakbeen heen.

Ik neem aan dat men eerst de eiwitlaag om het kraakbeen heen isoleert en er dan verdere bewerkingen mee doet om het daaruit te isoleren.

Berichten: 37

Re: chondroitine

ok bedankt, heb je geen idee hoe dat proces van isoleren heet of welke stappen ze gebruiken?

Berichten: 274

Re: chondroitine

Even mijn Chambers woordenboek erbij gehaald en gekeken wat die zegt over chondroitine.

Chondroitin

Natural linear polysaccharide fluid which binds with proteins to form proteoglycans. Found in the cornea of the ey as well as structural tissue like cartilage.


Niet veel dus,

Reageer