salaris

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 774

Re: salaris

shift laborant = iemand die in ploegen werkt ja !

Berichten: 126

Re: salaris

Ik zit nu in mijn laatste jaar Chemie(in belgie), dit is een TSO-richting en als ik dit jaar afstudeer dan heb ik zoals alreeds vertelt is een A2-diploma en kan ik meteen aan de slag gaan zogezegt. Maar je kan gemakkelijk een bachelor(hogeschool) doen bv. ivm milieu of petrochemie of gewoon chemie en die duurt in belgie 3 jaar en als je die 3 jaar succesvol aflegt heb je een A1-diploma. Met een A1-diploma zal je zowiezo meer geld verdienen dan met een A2-diploma en zul je meer verantwoordelijkheid krijgen. In belgie lokken ze nu mensen om chemie te studeren met dat het veel geld opbrengt en er veel vraag naar is. Ter info: Wij zitten nu met 13 in een klas en ik schat dat er 10a11 zullen slagen waarvan de helft onmiddellijk zal gaan werken en de helft zal voortstuderen.

Dus ik kan best geloven dat die persoon goed zijn boterham verdient!

Berichten: 774

Re: salaris

ter aanvulling nog: In belgie kan je een zevende jaar doen. Dit is als je 18j bent en van het middelbaar bent afgestudeert.

Dan heb je een diploma tussen dat van het middelbaar en aan A1 (bachelor) diploma.

Je kan ook kiezen voor syra (mss schrijf ik het fout), hier krijg je gedurende een jaar een opleiding in een bedrijf en je word ook al betaald dan.

Berichten: 1

Re: salaris

ik heb HBO opleiding analytische chemie gedaan

heb bijna 6 jaar ervaring als chemisch analist op een QC-laboratorium

wat is dan een gangbaar salaris???

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: salaris

Aanvangssalaris zegt niet veel. Je salaris na een tijdje wordt voornamelijk bepaald door wat je presteert, niet door wat je "gedaan hebt". Staar je niet blind op een organisatie die je meteen veel salaris belooft, maar probeer een job te vinden die je leuk vindt, en waarmee je verder kunt komen.

Berichten: 774

Re: salaris

ja inderdaad, misschien is je aanvang salaris zéér hoog, maar zijn je doorgroei mogelijkheden beperkter...

Reageer