Lesmateriaal voor beginners

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 190

Lesmateriaal voor beginners

Hey,

kent er iemand van jullie toevallig een manier om wat meer bij te leren over de chemie? Ik zoek al een lange tijd naar online cursussen/oefeningen om wat meer basiskennis zal ik het maar noemen te vergaren. Ik zit nog in het secundair maar wil toch al iets meer weten dan hetgene dat we gewoon in het school zien.

Op een ander chemieforum zeiden ze dat ik af en toe maar gewoon het forum eens moest bekijken, maar eerlijk gezegd helpt me dat niet veel omdat ik gewoon nog niet genoeg stoffen ken,...

Het zou tof zijn moest iemand van jullie me positief kunnen beantwoorden :D

Alvast bedankt.

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>rwwh: Bedenk de volgende keer even een duidelijke titel. Titels als "chemie" zijn zo nikszeggend.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 2.337

Re: Lesmateriaal voor beginners

Wikipedia! Na een paar keer een artikel gelezen te hebben ga je het wel onthouden :) (bij mij was dat toch zo :P )

En btw mooie titel van je topic op een chemieforum. ;) :D

Berichten: 190

Re: Lesmateriaal voor beginners

Ja ik weet dat men titel niet al te duidelijk was maar ik kon op niets beters komen en ik had weinig tijd om te posten, mijn excuses daarvoor :)

Maar op wikipedia is toch niet alles juist? Dat is teminste wat ik men leerkrachten hoor zeggen...

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Lesmateriaal voor beginners

Wikipedia is een hele mooie start om dingen te leren, pak google erbij om wat meer informatie over een specifiek onderwerp te vinden. De combinatie tussen google en wiki heb je redelijke nauwkeurige informatie.

Berichten: 2.337

Re: Lesmateriaal voor beginners

Maar op wikipedia is toch niet alles juist?


Voor een werkstuk gebruik je het misschien beter niet als bron maar als informatiebron is ze meer dan juist genoeg. Je komt geen zaken tegen als zuurstof is een boskabouter.

Berichten: 190

Re: Lesmateriaal voor beginners

Ok bedankt [!]

Berichten: 24

Re: Lesmateriaal voor beginners

dag iedereen,

ik moet een eindwerk maken over koekjes, meer bepaald boterwafels. (zoals de 'lukken')

ik zit in het 3de graad, 2de jaar (6de middelbaar dus) biotechnieken.

helaas vind ik nergens (in de bibliotheek of internet) informatie over het bakproces van deze koekjes

zou iemand me kunnen helpen om me deze informatie door te sturen?

alvats bedankt!

mvg Sean

Berichten: 448

Re: Lesmateriaal voor beginners

1) Je droogd de koekjes uit.

2) Ze kleuren bruin door de maillard reactie.

3) Er ontstaan AGEs (advanced glycation endproducts) dit zijn verbindingen tussen suikers en proteïnen en vetten.

4) Er ontstaan verbindingen als acrylamide in zeer kleine concentratie in je koekjes.

Dat is wat ik zo vanbuiten weet dus ik weet niet of ik iets vergeten ben.

Berichten: 24

Re: Lesmateriaal voor beginners

dank u wel voor de info :D

nog iemand info?

altijd welkom

grtz

Sean D.

Reageer