Zwavel poeder

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 5

Zwavel poeder

Hallo!

Ik ben opzoek naar zwavel, het zelfde soort dat op lucifers zit. Als iemand dit toevalling nog in zijn schuurtje heeft liggen, ik koop het graag. Even voor de duidelijkheid, dit is voor kleine testjes en zelf maken van lucifers (gewoon voor de lol), niet, voor wat de meeste vast denken, vuurwerk... Mail mij aub als je iets voor me hebt, ik check niet zo heel erg vaak een forum, alleen heb ik nu wel een mail als er iets gezegt word :)

Groeten,

Dion van Renswoude

Berichten: 774

Re: Zwavel poeder

Apotheker of drogist, deze verkopen het zeker !

Berichten: 5

Re: Zwavel poeder

Allemaal leuk en aardig maar dat d8 ik dus ook al...

Berichten: 774

Re: Zwavel poeder

Bij deze is dit probleem ook weer opgelost :)

Berichten: 5

Re: Zwavel poeder

komop mensen, die drogisterijen verkopen het hier niet.... help me pls aan een adresje, of verkoop mij wat

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Zwavel poeder

Klinkt toch als of dit weer op k3wl-gedoe uitdraait

Berichten: 5

Re: Zwavel poeder

wat is k3wl??? als dat betekent dat ik ermee ga rotzooien en zo dan heb je het fout! IK HEB ZWAVEL NODIG!!! komop mensen... please...

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Zwavel poeder

Even ZOEKEN op dit forum zou een lijstje met adressen opleveren.

Je hebt voor lucifers trouwens wel wat meer dan zwavel nodig...

oa Rode fosfor etc

Inderdaad Wilco, ik verkoop het ook, maar ik wilde geen reclame maken.

Berichten: 119

Re: Zwavel poeder

ghehehehe verslaafde

nou ja.....

zo klink je in ieder geval :D

latex!!

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Het spammen met onzinnige berichten is niet toegestaan. Plaats alleen opmerkingen als je echt iets toe te voegen hebt!</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Zwavel poeder

Ik zou het eens bij een tuincentrum proberen, of iets als de Boerenbond.

Spuitzwavel of zwavelbloem is een biologisch bestrijdingsmiddel dat wordt toegepast tegen allerlei schimmels als meeldauw bij druiven of roest op rozen.

Er zijn verschillende merken verkrijgbaar: Bayer of Luxan, bijv.

Berichten: 3.145

Re: Zwavel poeder

De hekserij verkoopt het ook, in pure vorm: www.hekserij.nl

Labstuff misschien ook wel, maar het moet wel duidelijk zijn dat je er geen rotzooi mee wilt uithalen. Maar ach... met alleen zwavel kun je niet zo veel uithalen. Zwavel brandt slechts langzaam met een wazig blauw vlammetje.

Berichten: 774

Re: Zwavel poeder

Apotheker verkoopt het zeker, zonder twijfel.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Zwavel poeder

Zwavel brandt slechts langzaam met een wazig blauw vlammetje.
Maar wel met het gifige SO2 ten gevolg... :eusa_sick:

Berichten: 3.145

Re: Zwavel poeder

Ach ja... tuurlijk is SO2 giftig/irriterend, maar als het daarom al niet verkocht zou mogen worden. Chloor is een factor 10 giftiger en kun je ook zo maken met huis, tuin en keuken middelen (nog makkelijker dan SO2).

Berichten: 5

Re: Zwavel poeder

niet offtopic graag

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: m.i. is dat niet offtopic... bovendien kun je het modereren wel aan de moderators overlaten...</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Reageer