glassex suiker azijn

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 8

glassex suiker azijn

hey ik heb gehoord dat je met glassex suiker en azijn een glasbijtend middel had mits je maar de juiste verhoudingen gebruikt weet iemand hier toevallig de verhoudingen of waar ik waterstoffluoride kan kopen?

alvast bedankt ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: glassex suiker azijn

Ik denk niet dat iemand met chemlvl 1 met dingen als HF in aanraking moet komen. Wat HF kan met glas kan het namelijk veel sneller en langer met je huid en botten doen.

Berichten: 8

Re: glassex suiker azijn

ja relax ik weet wel ondetrtussen wat ik wel en niet moet doen ik begreep niks van dat chemielevel ik heb dat spul nodig voor schoolopdracht Afbeelding

Berichten: 8

Re: glassex suiker azijn

dat is ook een van de dinge waar ik me niet zo druk om maak

ik heb liever dat iemand vertelt waar ik het kan hale dan dat ik zelf uit stress zelf chemische middeltjes gaat maken voor mijn opdracht ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: glassex suiker azijn

ik heb dat spul nodig voor schoolopdracht Afbeelding
Wat is de opdracht? Welke klas?

Je komt al een stuk serieuzer over als je geen MSN-taal bezigt trouwens.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 497

Re: glassex suiker azijn

Kingleeghoofd,

Op school is HF verboden.

Op de universiteit kom je er waarschijnlijk ook nooit mee in aanraking.

Voor het werken met HF worden speciale cursussen gegeven, wat vrij uniek is voor een chemische stof.

Vermenigvuldig eerst eens het door jou vermeende gevaar van waterstoffluoride met 50, dan kom je al dichter in de buurt van het werkelijke gevaar.

Weet je wel dat er extreem giftige dampen vanaf komen?

Weet je al dat een druppeltje op de huid al de dood kan veroorzaken?

Persoonlijk kan ik me nauwlijks ergere dingen voorstellen dan vloeizuur.

Ik begrijp dat je glas wilt etsen, maar dit kan een scholier gewoon niet.

Ook <knip> etst glas, maar dat is ook ongelooflijk rotspul.

Neem maar aan dat het gewoonweg te hoog is gegrepen.

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: andere stof heb ik maar even weggehaald. Iemand zou zo maar op het idee komen dat proberen te maken zonder voorkennis.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: glassex suiker azijn

o.a. garagebedrijven gebruiken voor het kenteken etsen in ruiten een etspasta (met HF) die veel veiliger te verwerken is, kun je die niet beter kopen?

Berichten: 8

Re: glassex suiker azijn

ja neej dat ging fout kijk ik weet ook dat je met glassex suiker en azijn een bijtend middel kan make mits ik maar de goede verhoudingen weet en jullie gaan mij niet wijsmaken dat niemand hier die verhoudingen weet

ik kan met die spullen omgaan ik ben geen idioot die eronder gaat douchen ofso **** man

Berichten: 3.145

Re: glassex suiker azijn

Wat een leeghoofd ben jij zeg....

Je hebt je wel wat op de mouw laten spelden hoor. Glassex, suiker en azijn? Die mix doet echt HELEMAAL NIETS. Misschien kun je daar je toiletpot nog iets mee ontkalken, maar daar houdt het echt wel mee op :D .

Glas etsen doe je met andere spullen en zoals hierboven al meermalen is aangegeven, daar ga je niet lichtzinnig mee om, tenzij jij graag de grasmat van onderen wilt bekijken.

Misschien is die suggestie van Echtepino wat voor jou, bekijk dat eens.

Berichten: 8

Re: glassex suiker azijn

nee want dat werkt bout als jullie nou gewoon een glasbijtende mix sturen ofso via mailtje dan weet ik het alleen en dan gaan geen andere idioten ermee kloten

dat glasetch spul werkt niet dat heb ik al geprobeerd en het werkt niet 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: glassex suiker azijn

Nee dat sturen we niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: glassex suiker azijn

Deze post is op persoonlijke titel geschreven en niet als teamlid.
kingleeghoofd schreef: nee want dat werkt bout als jullie nou gewoon een glasbijtende mix sturen ofso via mailtje dan weet ik het alleen en dan gaan geen andere idioten ermee kloten

dat glasetch spul werkt niet dat heb ik al geprobeerd en het werkt niet 8-[
Sorry hoor, ik word hier toch een beetje kriegelig van.

Ten eerste vind ik dat je niet overkomt als iemand die serieus de mogelijk gevaren in kan schatten. Dat maakt dat wij ons wel degelijk verantwoord voelen om ervoor te zorgen dat je geen gekke dingen uit kunt halen waar je jezelf en/of anderen mee in gevaar brengt.

Ten tweede; je geeft nu aan dat je blijkbaar de etsende pasta al kent. Of je dat nu werkelijk zelf hebt geprobeerd of alleen van horen zeggen maakt niet uit, maar WIJ kunnen in ieder geval niet uit je eigen posts opmaken dat je er al wat van weet. Zonder wat meer achtergrond kunnen we je ook niet helpen. Het komt nu over of je gewoon alle opties voor glasetsen je niet interesseren en alleen maar een recept wil hebben voor wat anders.

Ten derde vind ik het nogal onbeschoft om min of meer gewoon te eisen dat we je wat over de post opsturen; we hebben geen magazijn o.i.d. waar we uit kunnen putten Afbeelding
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 251

Re: glassex suiker azijn

Ik plaats niet zo vaak een antwoord op dit forum, maar nu zou ik toch wel even willen reageren op deze "glassexnerd"...

Ten eerste weet ik als docent chemie dat geen enkele collega het in z'n hoofd zou halen een practicum of schoolopdracht te laten uitvoeren met HF, dus die vlieger gaat al niet op.

Ten tweede, misschien dat het "cool" staat woorden te gebruiken als "dinge", "hale", "ik ... gaat maken", "neej", enzoverder. Bij mij wekt dit een afkeer op omdat het aantoont dat je nog niet de elementaire beleefdheid hebt om een behoorlijk taalniveau te hanteren en bovendien blijk geeft van een zekere lamlendigheid om woorden correct weer te geven.

Ten derde : als je inderdaad meent dat je met suiker en azijn glas zou kunnen etsen zegt dat genoeg over je kennis van chemie.

Betreurenswaardig dat dergelijke elementen hier een forum aangeboden krijgen.

Berichten: 8

Re: glassex suiker azijn

nou ja ik vind het best maar ik heb nu en spiegel van 3 maanden geleden en ik kan het er nog steeds afkrabben dus en als jullie niet gewoon even een mix van wat dingen die je in de supermarkt haalt + de juiste verhoudingen en wat wel in glas bijt geven dan weet ik het niet met jullie anders kan ik wel een paar crimineeltjes van de straat plukken die wel dat soort mixjes weten te maken hun betalen ik blij zij blij met een behoorlijk groot risico dat het fout gaat

jullie mogen het weten :x

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: glassex suiker azijn

Sander, sorry hoor, maar ben je nou echt zo ontzettend blind voor wat anderen hier neerzetten om jou te beschermen tegen stommiteiten?

Heb je nog niet door dat je verhaal voor de doorgewinterde chemici zo onwaarschijnlijk is dat we niet inhoudelijk ingaan op je vraag voordat je met meer info komt?
anders kan ik wel een paar crimineeltjes van de straat plukken die wel dat soort mixjes weten te maken
Als een mix van glassex, suiker en azijn glas niet etst zullen zij dat ook niet kunnen maken. Verdorie, wat denk je nou hier mee op te schieten man! Denk na!

Wat mij betreft zou ik zo een slot op dit topic zetten, maar ik geef je de gelegenheid eens op de anderen te reageren.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gesloten