sporten

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: sporten

wiskunde is ook sport, denksport net als schaken ;)
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 173

Re: sporten

Kunnen we dan intensief practicum ook als sport rekenen?

of zitten er te weinig spel elementen in.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: sporten

hangt er van af hoe afgebakend je practicum is.

wanneer er staat dat je precies die 3 varriaties moet doen en niets anders dan is het geen sport vind ik.

wanneer er gezecht wordt: hier is het eind doel en experimenteer maar of je er komt. dan is het voor mij wel weer een sport.

Bij Risk weet je het doel en de spelregels maar is er geen bepaalde weg dat je moet nemen.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 173

Re: sporten

Helemaal mee eens. als er eigen denk werk en methode ontwikkeling in zit is het een sport, want je bedenk immers zelf de weg naar 'succes' dus als er alleen staat maak een stof met deze eigenschappen in het zeker een sport.

zou het ook tegelijk je hobby en je werk en je sport kunnen zijn. dat scheelt dan wel heel veel tijd in een gemiddelde week

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: sporten

persoonlijk is een van mijn hobbies lekker koken en spelen met eten. nu ben ik bezig met me afstudeerscriptie voor HBO voedingsmiddelentechnologie. ik probeer van me hobby me werk te maken.

hellaas is het vaak geen sport waar je van afvalt ;)

dan maar op de fiets naar het werk
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 173

Re: sporten

een wijs man zei eens: 'altijd leuk dat je van je vak je beroep kan maken'

maar als je nou heel intensief voedsel maakt voor een onderzoek en daar ook nog eens van kan genieten en je 'ei' (haha ei is ook voedsel) er in kwijt kan dan is het dus sport hobby en werk

Berichten: 63

Re: sporten

Volleybal en ik ga op mijn fiets naar het werk

verder erg druk met aanstaande verhuizing.

groet

Berichten: 36

Re: sporten

Ik heb zelf vroeger 8 jaar gezwommen, met 9 diploma's op zak :D en 2 jaar badminton gedaan, een poging gewaagd met streetdance. Daarna heb ik een 'blessure' opgelopen op school, ik knalde met m'n been tegen de rand van een podium aan (ik gleed er vanaf terwijl ik erop wou klimmen) en nu kan m'n been al gedurende 5 jaar maar weinig inspanning verdragen.

Daarom ben ik toch wel blij dat ik wel een eindje moet fietsen naar m'n (ex-) school en naar het station, zo ben ik nog enigszins in beweging.

Ik hoop verder wel weer dat die 'blessure' van mij wordt verholpen, de artsen zijn er alleen nog steeds niet achter wat het nou precies is..

en als ik dan weer kan sporten ga ik of tennis of hockey of een vechtsport doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: sporten

Ik doe hoofdzakelijk aan Golf (heb mijn golfvaardigheidsbewijs wellis waar nog niet :x :oops: )

Ik wil ook weer gaan fitnessen aangezien mijn conditie wel een boost kan hebben.....

Berichten: 107

Re: sporten

Ik ben onlangs begonnen met brazilian jiu jitsu (BJJ). Plezante gevechtssport, heel de tijd rollebollen :)

Berichten: 29

Re: sporten

Ola brazilian jiu jitsu Sensey. :)

Persoonlijk ben ik ook met gevechtsport bezig namelijk Jeet Kune Do (JKD), ook wel gekend als Jun Fan Kung Fu. De gevechtsport van Bruce Lee.

Maar tussendoor probeer ik wat te fietsen, lopen en fitnessen (thuis). Misschien binnenkort wat Parcour of Tricking.

Graag had ik ook nog leren dansen maar heb nu al tijd gebrek.

*Edit: natuurlijk hou ik ook wel van café sport, wat poolen, kikkeren en drinken inhoud :P

Gebruikersavatar
Berichten: 245

Re: sporten

Snooker en biljarten (Libre vooral), en bij voorkeur onder het genot van een biertje.

Verder maak ik er een sport van om zo min mogelijk actief te zijn 8-)

Berichten: 10

Re: sporten

alles wat GEEN sport is, dat doe ik :P Ik HAAT sport namelijk...

Berichten: 27

Re: sporten

Ik doe aan volleyballen :)
aiight ik ook welke klasse?

ik speel nu zelf promotie klasse

welke club zit je? :lol:

Re: sporten

8-) In Nederland kan een arts "Fitness" voorschrijven . Je ziet dat landelijke ziekteverzekeringen , in het begrotingsplaatje willen passen, met minder onkosten. Dit wil zeggen : dus niet te veel ziek zijn, hé . Trouwens een ongeboren baby heeft voor zijn gezonde groei OOK beweging nodig ( van zichzelf, en via de moeder ) .

Ik beweeg lichamelijk reeds heel mijn leven intens tijdens vrije uren d.m.v. , klussen, doe 't zelf, huishouden, mantelzorg, en natuurlijk zoveel mogelijk te voet of per fiets op straat of in de natuur. Graag zou ik weer willen gaan free-dansen met DJ op de achtergrond, maar ik weet geen enkele ontstresste plaats daarvoor, als 44 - jarigge man , of jonkman .

Gesloten