Verf tegen agressors

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 774

Verf tegen agressors

Je hebt verf in kleine spuitbusjes die je kan spuiten op het gezicht van een agressor.

Deze verf gaat er zéééér moeilijk af en het duurt vaak enkele dagen (huidcelvernieuwing) voordat je deze er volledig afkrijgt.

Maar waar zit hem nu juist het verschil met gewone verf?

Welke stoffen maken het wegkuisen ervan zo hardnekkig?

Re: Verf tegen agressors

Normale verf hecht op het oppervlak en vormt een laag terwijl deze verf een kleurstof is die de huid kleurt net zoals beits hout kleurt.

Berichten: 774

Re: Verf tegen agressors

Dus deze verf zou je bv wel makkelijk kunnen afwassen van een muur of auto of...?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Verf tegen agressors

probeer het eens op een losse baksteen.

ben eigenlijk wel benieuwd
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 774

Re: Verf tegen agressors

Ja ik ook, maar ik heb het zelf niet in bezit, daarom dat ik het eens vragen op het forum... :P

Berichten: 173

Re: Verf tegen agressors

Volgens mij is het met verf hetzelfde als met lijm en hangt het erg af van welke soort 'binding' tussen stof en oppervlak er gebruik wordt gemaakt. denk dat als dit een huid kleurende verf is dat het weinig effect op steen zal hebben en dus relatief makkelijk te verwijderen. bij huid kleuringen gaat het toch meer om invloeden op de huidcellen.

bij lijm zijn er bijvoorbeeld soorten die alleen met een poreus oppervlak kunnen lijmen doordat er een zogenoemde fysische encapsulering ontstaat. terwijl andere beide te lijmen oppervlakte voor een deel oplost en ze daarmee vast zet (seconde lijm)

Berichten: 774

Re: Verf tegen agressors

Ja dit is waarschijnlijk het principe van deze verf, maar weet ook iemand het precieze bestanddeel? Toch al bedankt voor de reacties! :)

Reageer