croftybom illegaal in belgie?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 11

croftybom illegaal in belgie?

ik weet dat croftybommen illegaal zijn in nederland maar zijn ze ook illigaal in belgie weet het niet alvast bedankt

Berichten: 774

Re: croftybom illegaal in belgie?

Ik denk dat alle soorten bommen illegaal zijn (excl leger).

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: croftybom illegaal in belgie?

Is dat een serieuze vraag?

Berichten: 2.337

Re: croftybom illegaal in belgie?

Ook schoolproject? Afbeelding

Berichten: 774

Re: croftybom illegaal in belgie?

ja inderdaad wel een grote interesse in bommen en explosieven :lol:

Berichten: 915

Re: croftybom illegaal in belgie?

ik weet dat croftybommen illegaal zijn in nederland maar zijn ze ook illigaal in belgie weet het niet alvast bedankt
Croftybommen zijn niet illegaal in België. Zo mag je naar hartelust je eigen vingers en andere lichaamsdelen afknallen.

Oh ja, het enige: achteraf mag je niet komen klagen.

Berichten: 774

Re: croftybom illegaal in belgie?

Volgens mij toch wel illegaal, het is niet omdat je het materiaal in de supermarkt kan kopen en zo een bom kan maken dat het legaal is.

Als je met een zgd croftybom op straat rondloopt, kan je wel degelijk opgepakt worden (al naargelang de grootte van het springtuig waarschijnlijk ook wel).

Berichten: 11

Re: croftybom illegaal in belgie?

nee ik maak ze nie zelf was maar een vraag en het is geen school project trouwens ik mocht mijn project eerder houden en het ging super

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: croftybom illegaal in belgie?

Wat had je nu precies gedaan? Toch wel geinteresseerd :P

Berichten: 11

Re: croftybom illegaal in belgie?

over stank en heb gewoon ff stinkbommen gekocht in fop shop en heb mijn bespreking buiten gehouden

Berichten: 774

Re: croftybom illegaal in belgie?

Maar goed dat het buiten was :D


Re: croftybom illegaal in belgie?

En even de wettekst uit de link van Marjanne gehaald om die niet te missen.

Artikel 157

Hij die opzettelijk brand sticht, een ontploffing teweegbrengt of een overstroming veroorzaakt, wordt gestraft:

1°. met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gemeen gevaar voor goederen te duchten is;



2°. met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan levensgevaar of gevaar voor zwaar lichamelijk letsel voor een ander te duchten is;



3°. met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan levensgevaar voor een ander te duchten is en het feit iemands dood ten gevolge heeft.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: croftybom illegaal in belgie?

leuk als een leeraar zo iets maakt als demonstratie in de zuurkast.

moet je geluk hebben dat er niet iemmand is met [-X als ouders
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 14

Re: croftybom illegaal in belgie?

Gerard schreef: En even de wettekst uit de link van Marjanne gehaald om die niet te missen.

Artikel 157

Hij die opzettelijk brand sticht, een ontploffing teweegbrengt of een overstroming veroorzaakt, wordt gestraft:

1°. met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gemeen gevaar voor goederen te duchten is;



2°. met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan levensgevaar of gevaar voor zwaar lichamelijk letsel voor een ander te duchten is;



3°. met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan levensgevaar voor een ander te duchten is en het feit iemands dood ten gevolge heeft.
Het ziet er dus voor mij niet goed uit, ik heb vanavond de kachel ontstoken, start regelmatig mijn auto en heb met oudejaarsavond vuurwerk afgestoken, nog een geluk dat ik geen jager ben :twisted:

Trouwens, een CO2 bom is even effectief als een crofty bom met dat verschil dat er nu geen zuur of base in het rond vliegt.

Stomme wetteksten

P.

Reageer