appelmoes en citroensap

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 7

appelmoes en citroensap

Hoi! ;) Een paar dagen geleden hebben we een opdracht gekregen bij scheikunde. "het appelmoest project". We moeten hierbij appelmoes maken met iets speciaals. Je krijgt 10 euro van school, maar je kunt ook geld verdienen door patent te vragen. Nou vertelde iemand ons dat appelmoes van kleur veranderd maar dat je dit door citroensap kan tegenhouden. Weet iemand hoe dit precies zit? En hoe het komt dat door de citroensap de kleur langer goed blijft?

Alvast bedankt!!

ps: Weet iemand nog iets om patent op te vragen?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: appelmoes en citroensap

Van apples is bekend dat ze minder snel verkleuren onder invloed van citroensap. Ik meen dat het komt door het zure, maar het kan ook zijn dat citroenzuur als anti-oxidant optreedt (iemand een idee).
ps: Weet iemand nog iets om patent op te vragen?
Ja, maar daar ben ik zelf patent op aan het aanvragen...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: appelmoes en citroensap

Beryllium schreef: Van apples is bekend dat ze minder snel verkleuren onder invloed van citroensap. Ik meen dat het komt door het zure, maar het kan ook zijn dat citroenzuur als anti-oxidant optreedt (iemand een idee).
bingo, citroenzuur werkt als anti-oxidant. echter kan je daar geen patent op aanvragen, het is algemene vakkennis
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: appelmoes en citroensap

Vitamine C?

Zoek ook eens op het forum, vorig jaar zijn er een half dozijn threads over het appelmoesproject geweest.

Reageer