vervolgopleiding

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 16

vervolgopleiding

Wat is het verschil tussen normale chemie en chemische technologie? 8-[

Ik weet dat er een flink verschil in zit, maar wat voor verschil weet ik niet; kan iemand mij vertellen wat hier het verschil tussen is?

En nog iets: zit het verschil tussen een universitaire en HBO studie chemie(richting) alleen in moeilijkheidsgraad of heb je op de universiteit bijvoorbeeld meer theorie, en is HBO vooral praktijkgericht?

Ik moet namelijk binnenkort een keuze maken welke richting ik op wil :D , ik ben er vrij zeker van dat het in de chemische richting wordt, maar met alleen "richting" ben ik er nog niet.......

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: vervolgopleiding

Hoi Arrim

lees dit draadje eens, zal een hoop vragen beantwoorden.

Ik heb zelf eerst MBO voedingsmiddelentechnologie gedaan en ben nu bezig met me afstudeerstage voor HBO VMT. MBO is practischer gericht dan HBO en HBO is weer practischer dan de WUR (in mijn geval).

Als je zeker weet dat je een 6 jaar aan studeren wilt besteden kan je natuurlijk bijde doen.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 774

Re: vervolgopleiding

In Belgie is de opleiding chemie algemeen, na drie jaar hogeschool (HBO) kan je kiezen in welke sector je terecht wilt komen: chemische technologie, algemene chemie (labo), biochemie (eerder research).

Berichten: 131

Re: vervolgopleiding

In Belgie is de opleiding chemie algemeen, na drie jaar hogeschool (HBO) kan je kiezen in welke sector je terecht wilt komen: chemische technologie, algemene chemie (labo), biochemie (eerder research).
Die chemische technologie = procestechnologie = chemie in de industrie, je komt dus meestal niet in een labo terecht maar in de productie.

Zowel met biochemie als algemene chemie kan je in een labo terechtkomen en je kan met beiden research doen. Alleen is er zoals eddy zegt vaker research bij biochemie dan als bij algemene chemie.

Als je het niet goed weet, kies algemene chemie, je kan nadien ( + tijdens je studies ) nog elke kant op ;)

Reageer