Salaris HLO'er

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Salaris HLO'er

Ik ga binnenkort solliciteren in het zuiden naar een functie las HBO'er chemie. Mijn vraag is eigenlijk, wat een HLO'er zich als uurloon bruto minimaal mag vragen en wat is ongeveer het gemiddelde uurloon van een HLO'er.

Werkervaring: 5 jaar

Leeftijd: 29 jaar

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Salaris HLO'er

Er zijn diverse topics over salariëring. Even de zoekfunctie gebruiken dus: http://www.chemieforum.nl/forum/index.php?...ighlite=salaris
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 774

Re: Salaris HLO'er

Met wat komt HLO overeen in Belgische termen?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Salaris HLO'er

Salaris is slechts een van vele factoren die een baan acceptabel maken. Voor de meeste mensen die de keuze voor geld maken wordt vroeg of laat duidelijk hoe belangrijk alle andere factoren (bijvoorbeeld werkflexibiliteit, collega's, atmosfeer, locatie en bereikbaarheid) zijn. Geld alleen maakt niet gelukkig.

Berichten: 220

Re: Salaris HLO'er

Salaris is slechts een van vele factoren die een baan acceptabel maken. Voor de meeste mensen die de keuze voor geld maken wordt vroeg of laat duidelijk hoe belangrijk alle andere factoren (bijvoorbeeld werkflexibiliteit, collega's, atmosfeer, locatie en bereikbaarheid) zijn. Geld alleen maakt niet gelukkig.
Geld maakt mischien niet gelukkig maar je leven wel gemakkelijker,en biedt je kinderen een makkelijker leven;) omdat je ze meer kunt bieden

Berichten: 774

Re: Salaris HLO'er

Uiteindelijk komt het er op aan dat je een goed loon hebt hé. Daar gaat werken ten slotte om!

Maar wat is HLO in Belgie?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Salaris HLO'er

HLO = hoger laboratorium onderwijs.

In Nederland is dat een HBO-opleiding, d.w.z. een opleiding voor na de middelbare school, direct onder de universiteit.

Overigens ben ik het niet eens dat het 'tenslotte op het geld gaat'. Mijn ervaring is dat als je voldoende verdient om van te leven de secundaire voorwaarden veel belangrijker zijn. Geloof me, als je nog niet werkt kun je je dat misschien niet voorstellen maar als je eenmaal werkt is dat vaak wel zo.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Salaris HLO'er

bij de C2W expo bij de presentatie van Unilever had ze een lijstje opgesteld met 10 punten.

heb plezier in je werk [!]

wees flexibel (2 kanten op)

leer een vak

en nog een flink aantal.

secundaire arbeidsvoorwaarden en je selaris kunnen leuk en aardig zijn maar ik ben snel weg als ik niet plezier in me werk kan hebben.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 774

Re: Salaris HLO'er

Ja je moet alle factoren wel afwegen...

Reageer