Atoomformule Bessenjenever

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Atoomformule Bessenjenever

ArcherBarry schreef: Aan sommige pijnen raakt men gewend. Hoewel experts zeggen dat dat niet zo is bewijst pikantheid het. En waarom raken sommige mensen opgewonden van pijn?
Oe....., dit is heel complex.

Ik ben het hiermee niet helemaal mee eens. Mensen raken, denk ik, niet opgewonden van pijn.

Mensen kunnen wel opgewonden raken áls ze pijn hebben, maar die pijn is dan het symptoom, het gevolg van iets. Het opgewonden raken komt voort uit het onvermijdbare of onontkoombare van die pijn, bijvoorbeeld omdat ze machteloos of onderworpen zijn aan iets of iemand.

Of juist superieur zijn aan iets of iemand, maar dit is te moeilijk voor mij om uit te leggen.

Een simpel voorbeeld: niemand wordt opgewonden als hij/zij zichzelf bedruipt met gesmolten kaarsvet. Er zijn wel mensen die opgewonden raken als ze niet kunnen ontkomen aan het bedruipt worden met gesmolten kaarsvet.

Maar dit is eigenlijk al veel te simpel voorgesteld. Want er zijn absoluut situaties waarin iemand wel degelijk opgewonden kan raken als hij/zij zichzelf bedruipt met gesmolten kaarsvet....

Ik geloof dat ik moet stoppen... 8-)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Atoomformule Bessenjenever

Laten we zeggen dat ik er ook niet hou van dat soor praktijken. Maarja mensen zijn vreemde wezens.

Echter moet ik eerlijk bekennen dat sommige dingen die volgens mensen heel veel pijn moeten doen bij mij niet meer dan een ligt ongemak zijn. Maar de details verder dan wat hiervoor staan schrijf ik niet op een publikelijk forum dat iedere nederlandssprekend persoon kan lezen.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 774

Re: Atoomformule Bessenjenever

Volgens mij mag je pikant eten niet vergelijken met bv steken van een naald :lol:

Reageer