Springen naar inhoud

Chemische notatiewijzes op de computer

• Log in om te kunnen reageren

temp_tsun

temp_tsun

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 mei 2008 - 21:23

Hallo,

weet u misschien met welk programma ik mooie chemische vergelijking kan schrijven? Ik gebruik voor wiskunde bijvoorbeeld LaTex, maar voor chemie kan ik dat wel gebruiken, maar dan is het niet zo mooi vind ik zelf. =)
"In klaslokalen leer je het minst." - Onbekend

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 22 mei 2008 - 07:19

# Moderatoropmerking
Verplaatst: het documentatieforum is nou niet de meest logische plek voor deze vraag ;)

Ik neem aan dat je het hebt over een reactievergelijking? Dat kun je gewoon het beste in Word (of Open Office Writer, of welke tekstverwerker je ook gebruikt) doen eigenlijk. Je gebruikt dan gewoon de sub- en superscripts van het lettertype dat je gebruikt. Pijlen bijvoorbeeld kun je ook gewoon daar vinden.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Belgjm_CF

Belgjm_CF

• >100 berichten
  • 183 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 mei 2008 - 07:48

Vermits je toch al met latex kunt werken, kan je het pakket mhchem even installeren. Dat is een package speciaal voor reactievergelijkingen uit te schrijven. De site vind je hier : http://www.ctan.org/...ies/mhchem.html

Een ander programma als je in Word files een vergelijking moet zetten, gebruik ik mathtype.

jorgensw

jorgensw

• >100 berichten
  • 147 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 mei 2008 - 16:58

Organische moleculen worden het meest getekend met de programma's ChemDraw en ISIS.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures