CLIS/DAS werklijst

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

CLIS/DAS werklijst

Goeden avond,

Ik ben freelance medisch vertaler NL-ENG (...) en zou graag af en toe eens een vraag m.b.t. de lab wereld willen stellen.

Ik ben momenteel bezig een toets te maken voor een nieuwe (potentiele) klant. Ik stuit op een term waar ik nergens uitleg over kan vinden.

Wat is een CLIS/DAS werklijst? Waar staan deze afkortingen voor?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Jorim: Bedenk de volgende keer even een duidelijke titel. Titels als "vraag", 'help' of "project" zijn zo nietszeggend.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: CLIS/DAS werklijst

Hoi,

Als ik op internet zoek blijkt CLIS/DAS het LIMS (Laboratory Information Management System) van Sanquin Diagnostiek te zijn. CLIS staat volgens de Sanquin site voor Centraal Laboratorium Informatie Systeem. Over de combinatie CLIS/DAS kan ik verder niks vinden.

Aangezien je dat soort programmanamen niet vertaald vermoed ik dat je met het vertalen van CLIS/DAS werklijst 366 naar bijv. CLIS/DAS work list 366 wel goed zit. :)

Reageer