wie weet deze dingen 2dehands te kopen?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 15

wie weet deze dingen 2dehands te kopen?

Hallo iedereen,

Ik zou graag in dit forum een vraag willen stellen over waar ik tweedehands labapparatuur kan kopen.

Ik ben namenlijk bezig met het bouwen van een eigen lab(je) boven, maar ik mis nog een paar dingen.

De dingen die ik graag zou willen hebben:

- Een magneetroerder
- Het toestel van Hoffman
- Een verwarmingsmantel
- Een voeding ovor het toestel van Hoffman ( deze kan ik trouwens nergens nieuw kopen, op geen enkele site. Weet iemand een goede site? )
- Een statief voor bijv. destillatie apparatuur ( ook deze kan ik nergens kopen. Op geen enkele verkoopsite. )

Heeft iemand deze dingen nog ergens liggen, en wil er iemand wel van af??

Ik zoek dit apparatuur!

Bij voorbaat dank,

Berichten: 15

Re: wie weet deze dingen 2dehands te kopen?

oja, ik zoek ook nog een "ionenuitwisselings-apparaat voor water" of beter gezegt een ionenwisselaar.

bedankt

Berichten: 281

Re: wie weet deze dingen 2dehands te kopen?

Ik ga het toch maar weer zeggen: www.labstuff.nl heeft een hoop 2e hands onderdelen, alsmede nieuwe. Ik heb niet je gehele boodschappenlijstje doorgenomen, maar ben daar wel een aantal van deze apparaten tegen gekomen.

Berichten: 15

Re: wie weet deze dingen 2dehands te kopen?

Beste FrankB,

dat ik sommige van deze apparaten daar kan kopen, is bij mij ook bekend.

Het gaat er mij juist om, om de apparaten die daar niet op staan.

En dan zul je wel zeggen: "waarom heb je die andere dr dan bij op gezet?" Nou, dat heb ik gedaan omdat ik liever alles in 1 keer wil kopen ( als dat nodig is ) dan dat ik overal geld naar toe moet boeken, omdat ik daar wat gekocht heb, en daar nog wat gekocht heb.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: wie weet deze dingen 2dehands te kopen?

Alle genoemde artikelen behalve de (2e hands) magneetroerder staan wel degelijk op de site hoor. Kwestie van zoeken of in het uiterste geval even mailen.

Heb ook nog wel wat sloop-magneetroerders/kookplaten liggen waarvan het kookgedeelte defect is, die kan je prima als roerder gebruiken.

Statieven staan er ook op, en verder op iedere lab-winkel website staan ze, alleen kan je daar meestal niet als partikulier bestellen.

Toestel van Hofmann kost nieuw rond de 190 Euro, 2e hands moet je rekenen op prijzen van gemiddeld 1/3 van die waarde.

Voor het toestel van Hofmann kan je een regelbare transformator gebruiken.

Die kan je op vrijwel iedere rommelmarkt vinden, of op Marktplaats.

Reageer