Destilleren

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Destilleren

Hallo,

Ik ben besig met een proef, ik ben alcohol aan het maken uit zuikeroplossingen. we hebben alles klaar. maar verder moet ik meer informatie krijgen over het destilleren om zo goed mogelijk te destilleren en zonder dat iets fout gaat. Wat zou ik bij moeten houden bij het destilleren om het goed te doen?

Berichten: 1.379

Re: Destilleren

Het destilleren is het moeilijkste en het meest critische van het hele proces. Vroeger kon je een politieinval verwachten als je een destillatieapparaat in je bezit had. Ik weet niet of dat nog zo is.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 111

Re: Destilleren

Ik zelf stook mijn eigen wodka. Er zijn veel spullen voor te koop op internet en zolang je maar niet gaat verkopen en maar zorgt dat je goed spul hebt en niet iedereen blind wordt van je drank doet de politie niets.

Over het destileren en het opstarten van de gisting (puur suiker en gist werkt niet altijd even goed) is op internet veel te vinden als je zoekt op sterke drank stoken. Dit http://home.zonnet.nl/nvvoorst/ vind ik een duidelijke en goede site.

Als je het gaat drinken dan lees alles goed en aandachtig door voordat je begint. Je kunt van andermans fouten leren!

Jasper

Reageer