Tekenen van 3D moleculen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Tekenen van 3D moleculen

Weet er iemand een programma waarmee 3D moleculen getekend kunnen worden?

Dat is nou net een van die dingen die je niet met Photoshop kan...

Berichten: 374

Re: Tekenen van 3D moleculen

3ds max

Berichten: 1.490

Re: Tekenen van 3D moleculen

bij chemsketch is die functie er ook ;)

dan moet je eerst je structuur tekenen en dan kan je 'm 3D laten zien

Re: Tekenen van 3D moleculen

Chemsketch heb ik nooit helemaal begrepen. Carboxylgroepen kan je wel aanvoegen, maar een ester tekenen is zo goed als onmogelijk.

3ds gaat even tijd kosten om te doorgronden lijkt me, maar ik zal ze beiden nog eens proberen :)

Berichten: 1.490

Re: Tekenen van 3D moleculen

chemsketch is inderdaad een programma waar je mee moet leren werken

ik heb alles tot nu toe bijna met dat programma gedaan dus dat is mijn vordeel :P

Berichten: 915

Re: Tekenen van 3D moleculen

Ik gebruik ook chemsketch. Is het zo'n moeilijk programma dan? Een ester teken ik toch op een minuutje bv.

Re: Tekenen van 3D moleculen

Ach, 't voelt weer net als de eerste keer dat ik achter Photoshop zat. Je weet dat je er een hoop mee kan, maar je hebt geen flauw idee hoe je er iets fatsoenlijks van moet maken :P

Komt wel goed, bedankt voor de info :)

Berichten: 2.337

Re: Tekenen van 3D moleculen

Een minuutje vind ik nog relatief lang. Om echt snel te werken zet ik eerst de atomen en atoomgroepen voor ikz e allemaal verbind. En dan op die "recycle" knop dusen en tataaaaam. Reactiemechanismen tekenen kruipt wel heeeeel veel tijd in bij chemsketch.

Maar inderdaad het heeft ook even geduurd bij mij voor ik wat van die functies doorhad. :P

Berichten: 31

Re: Tekenen van 3D moleculen

Met ChemDraw kun je dit ook, Chem3D heet dat dan. Naar mijn mening een beter programma.

Berichten: 1.490

Re: Tekenen van 3D moleculen

chemaniac schreef: Een minuutje vind ik nog relatief lang. Om echt snel te werken zet ik eerst de atomen en atoomgroepen voor ikz e allemaal verbind. En dan op die "recycle" knop dusen en tataaaaam. Reactiemechanismen tekenen kruipt wel heeeeel veel tijd in bij chemsketch.

Maar inderdaad het heeft ook even geduurd bij mij voor ik wat van die functies doorhad. :P
voor reactiemechanismen heb ik BKCHEM gebruikt, is daarvoor een simpeler en makkelijker programma dan chemsketch ;)

Re: Tekenen van 3D moleculen

Goed, nu ik mijn eerste moleculen gemaakt heb, en ook in 3D gezet heb, ben ik wel benieuwd of het mogelijk is ze ook als bollen weer te geven, zoals onderstaande image.

Afbeelding

Berichten: 92

Re: Tekenen van 3D moleculen

chemoffice is ook heel goed

is verkrijgbaar

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Volgens de Algemene Regels mag verwijzing naar illegale software niet. Derhalve verwijderd.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Reageer