Waar baking soda (NaHCO3) te kopen?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Waar baking soda (NaHCO3) te kopen?

Sorry als ik dit in de verkeerde topic geplaatst heb, mijn excuses. Maar ik wil wel vermelden dat ik het sowieso al belachelijk gestelt vind in Nederland met terrorisme-angst dat ik me op een chemie-forum moet registreren om hier achter te komen.

Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik in Rotterdam (e.o) baking soda oftewel NaHCO3 per kilo ofzo kan kopen? Ze verkopen het wel bij de drogist in kleine hoeveelheden als zuiveringszout of tabletten, maar daar heb ik niet zoveel aan.

Ik heb een aantal jaar in Engeland gewoond en daar kan je dit zo'n beetje gewoon bij de supermarkt halen, maar hier? Vergeet het maar. En iedereen die ik erna vraag geeft me doodleuk een gewone zak soda... arghhh...

En waar heb ik dat dan voor nodig vraagt u zich misschien af. Nou, om m'n vieze atelier vloer schoon te schrobben. M'n kwasten schoon te bruisen. Het zwemmers-exceem tussen de tenen van m'n vriend te killen en gewoon in het algemeen als milieu-vriendelijk schoonmaak-middel. En misschien om ouderwets m'n whiskey aan te lengen met echt soda-water en af en toe eens een brood of chocolade cake te bakken.

Dus als iemand een adres weet, dan ben ik u eeuwig dankbaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Waar baking soda (NaHCO3) te kopen?

Je kunt ook zoeken op baksoda, zuiveringszout of maagzout om een adres te vinden. Allemaal namen voor natriumbicarbonaat, oftewel NaHCO3.

Berichten: 4

Re: Waar baking soda (NaHCO3) te kopen?

Dat heb ik inderdaad gedaan. Maar zoals ik al zei, alleen in mini-hoeveelheden voor een stevige prijs (in vergelijking.) Daar maak ik de vloer niet mee schoon.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Waar baking soda (NaHCO3) te kopen?

Misschien een gek idee, maar probeer het eens bij een Marokkaanse of Surinaamse toko. Ik vind op internet diverse hits vanuit die sfeer waarin wordt uitgelegd wat baksoda is en hoe dat te gebruiken.

Op de Bergweg zitten er van beide in ieder geval een.

Berichten: 4

Re: Waar baking soda (NaHCO3) te kopen?

Toko! Daar ga ik inderdaad eens checken. Mocht iemand een zeker-weten adres weten, dan hoor ik dat graag, maar dit is zeker een goeie optie. Thanks.

Berichten: 3.145

Re: Waar baking soda (NaHCO3) te kopen?

Een kilo NaHCO3 bij www.labstuff.nl voor EUR 2,90 lijkt mij ook een heel redelijke prijs. Als je meerdere kilos bestelt hoef je ook maar 1 keer de porto te betalen zolang je onder de 5 kilo blijft. Als je daar in de buurt woont kun je het ook ophalen zonder portokosten.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Waar baking soda (NaHCO3) te kopen?

Dat kan ook Wilco, alleen er is momenteel wat vertraging met bestellingen.

Vandaag is onze dochter namelijk geboren :D

Berichten: 281

Re: Waar baking soda (NaHCO3) te kopen?

Gefeliciteerd met je dochter Peter! Die soda is ook nog eens watervrij, dus je hebt meer soda per kilo ;)

Berichten: 840

Re: Waar baking soda (NaHCO3) te kopen?

Gefeliciteerd Peter! :)

Berichten: 3.145

Re: Waar baking soda (NaHCO3) te kopen?

Labstuff schreef: Dat kan ook Wilco, alleen er is momenteel wat vertraging met bestellingen.

Vandaag is onze dochter namelijk geboren :D
Super! Van harte gefeliciteerd en heel veel geluk gewenst!

Berichten: 4

Re: Waar baking soda (NaHCO3) te kopen?

Dank jullie wel! Ik ga zeker even checken op labstuff.nl.

En geen rush hoor. Geniet maar van je nieuwe spruit. Van harte.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Waar baking soda (NaHCO3) te kopen?

Natuurlijk ook te koop bij De Hekserij

Gefeliciteerd Peter, dat wordt voorlopig niet slapen maar des te meer genieten van je dochter. :P
β-Damascenon en maneschijn

Reageer