Winkels

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Winkels

Hoi ik wil binnenkort beginnen met het uitvoeren van wat kleine proefjes maar ik kan geen winkel vinden waar ik stofjes enzo. kan kopen.

Als iemand er een paar kent Het liefst in Friesland of een webshop ofzo. post hier dan.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Winkels

Daar zijn 2 heel bekende voor

http://www.hekserij.nl/winkel/webwinkel.htm voor stofjes, daar even de hoofdgroep op chemicaliën zetten

en

http://www.labstuff.nl voor laboratorium materiaal. Schrik niet van de apparaten die je daar aantreft, men verkoopt daar evengoed dingen als horlogeglazen, reageerbuisjes en filtreerpapier.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Winkels

Niet alleen lab-materiaal.. maar ook chemcalien.

Een 'echte' winkel waar je binnen kan lopen, met alleen maar labspullen zal je in Nederland niet meer vinden.

Voor het laatst was er zo'n echte winkel in de jaren 70 hier in Rotterdam.

Hoewel.. Jan (Hekserij), jij hebt toch een 'inloop' winkel?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Winkels

Labstuff schreef: Niet alleen lab-materiaal.. maar ook chemcalien.

Een 'echte' winkel waar je binnen kan lopen, met alleen maar labspullen zal je in Nederland niet meer vinden.

Voor het laatst was er zo'n echte winkel in de jaren 70 hier in Rotterdam.

Hoewel.. Jan (Hekserij), jij hebt toch een 'inloop' winkel?
Dat geloof ik graag dat de hekserij een inloopwinkel is, die is echter niet van mij. ;) Ik ben op het moment een student die op zijn diploma aan het wachten is Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Winkels

Dat weet ik, de vraag was dan ook gesteld aan Jan... die dit topic later vast ook zal lezen

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Winkels

Labstuff schreef:Hoewel.. Jan (Hekserij), jij hebt toch een 'inloop' winkel?
Dat geloof ik graag dat de hekserij een inloopwinkel is, die is echter niet van mij.
In dit geval, Jan = JanMeut ;) :P
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Winkels

Hoewel.. Jan (Hekserij), jij hebt toch een 'inloop' winkel?
Nee, helaas ook wij hebben geen winkel waar je zomaar langs kan komen. Willen we wel, maar een winkel is nu eenmaal duur, dus dat zou gevolgen hebben voor de prijsstelling. Wellicht in de toekomst. Afhalen kan wel, maar dat kan bij jou (Labstuff) ook, toch?

@ Nander96: als je iets niet op de sites van Labstuff of De Hekserij kan vinden kan je natuurlijk altijd een email sturen.
β-Damascenon en maneschijn

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Winkels

Klopt, afhalen kan hier ook.

Een echte winkel wordt veel te duur, voor de huur zit je per maand al boven de 1000 Euro, de prijzen in de shop zullen dan torenhoog stijgen.

Nog een tip: Er zijn wel enkele drogisten en bier/wijn hobby winkels waar je wat chemie gerelateerde spullen kunt kopen. Maar de meeste zitten in de Randstad.

Reageer