Suikerkool

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 46

Suikerkool

hallo allemaal.

ik zocht laatst op dit forum naar ''houtkool'' ik kwam een forum tegen en kwam daar een geheel nieuw woord tegen namelijk SUIKERKOOL ik neem aan dat dit gewoon volledig zwart verbrande suiker is maar heeft het enige doeleinden is dit pure koolstof of kan het alleen worden gebruikt als versterker.

ik hoop dat iemand mij wat meer over deze stof kan vertellen?

alvast bedankt.

Dhoras...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Suikerkool

volledig verbranden van suiker levert slechts kooldioxide en water, geen zwart goedje.

Suikerkool is, als ik me niet vergis, het restant van een thermolyse van suiker.

Mijn versterker is niet van suikerkool gemaakt, maar is wel zwart :P

Berichten: 3.145

Re: Suikerkool

In de explosievenwereld zal een versterker ook wel een betekenis hebben, maar dan gaat het niet om het weergeven van muziek!

Dhoras, ik word een beetje moe van al jouw topics. Je zit wel heel erg alleen maar in de hoek van explosieven/energetische reacties en dat soort spul en je geeft me absoluut niet het gevoel dat je daar op een verantwoorde manier mee om kunt gaan.

Als je geinteresseerd bent in chemie kijk dan eens naar andere zaken, zoals metaal-chemie, redox reacties, neerslag reacties, coordinatie chemie. Zomaar een aantal woorden waar je eens op zou kunnen googelen om wat meer informatie over een aantal leuke kanten van chemie te krijgen en zonder dat het gelijk van K3wL B03M gaat.

Berichten: 46

Re: Suikerkool

Deze topic heeft niks met explosieven te maken. Ik was gewoon benieuwd naar wat deze stof nou eigelijk was ik weet niet wat het is of wat het doet maar ik kwam het tegen op dit forum en wou er meer over weten pure nieuwsgierigheid

niks geen explosieven

Dhoras

Reageer